ronjaaaandersson

Alla inlägg under december 2013

Av Ronja Andersson - 31 december 2013 16:59

Lockarna är klara och Naglarna är målade. Nu kör vi, Gott nytt år!! ????

Av Ronja Andersson - 30 december 2013 14:07

Heej!


Nu kan jag tipsa om en jättebra övning som vi gjorde i ridhuset igår.

Vi hoppade fyra oxrar på rad med ett galoppsprång mellan varje. Denna övning är speciellt bra som styrketräning för hästarna, samt att man själv kan koncentrera sig på sin sits lite mer då hästarna oftast bara hoppar igenom serien utan problem.


Nagar var lite pigg och ville gärna öka igenom serien, men då lade vi ut bommar mellan varje hinder som hjälpte honom att bromsa upp lite. På en pigg häst ska man själv tänka på att vara lite mer upprät i sitsen så att man hjälper hästen att bromsa i sprången. Man ska tänka på att inte hoppa serien för många gånger då den är väldigt jobbig och ger en rejäl mjölksyra.

Ett tips är att vara några stycken som hoppar tillsammans då det är väldigt jobbigt att bygga upp hela serien =) Vi var där med Sandra Granholm och Towe Engström igår, och deras hästar hoppade också jättefint! Dom red volter runt oxrarna varannat höger och varannat vänster varv i galopp med byten emellan som framridning.


Vi satte avstånden på 6.40 m för storhäst och 5.30 m för C-ponny.


Nagar var somsagt pigg och glad och bockade efter hinderna. Han hade även gjort snygga revor i magplattan. (Det är ett tecken på god frambensteknik)

Film kommer i nästa inlägg!

Av Ronja Andersson - 28 december 2013 15:06

Hej! //Ronja


Nu ska jag berätta en nyhet för er som ska bli sjukt kul!


Jag har fått chansen att åka till Strömsholm och träna för bla. OS ryttaren Jens Fredricsson. Det är ridskolan strömsholm som har gjort en sportsatsning i hoppning. Det är totalt tre tillfällen som innehåller individuellt träningsupplägg och utvecklingsplan för framtida träningar och tävlingar. Det innehåller även ämnen som kost, mental och fysisk träning. Sportsatsningen leds av Daniel Svensson, Niklas Jonsson och Jens Fredricsson.


Jag och Nagar ska få åka dit för den första träningen den 10-11 Januari, och det ska bli sjukt spännande och roligt!


Detta är startskottet för min satsning inför SM 2015.


Av Ronja Andersson - 27 december 2013 17:06

Hejj! Just nu sitter jag i soffan med Linn. Hon ska sova här inatt. Vi ska ha myskväll med film och godis.
Men idag har jag ridit på Norrmalm, kommer ett inlägg om hur det gick ikväll eller imorgon.
Har även Städat mitt rum och bytt ut nagellackshyllan mot parfymer. Nagellacken rymdes inte på hyllan längre :)

[Bild]

Av Ronja Andersson - 27 december 2013 10:05

Hejj!:*


Eftersom det är så dåligt underlag ute nu så måste vi åka på norrmalm i stort sett varje dag. Och dessutom måste vi åka två gånger varje dag. Eftersom vi "bara" får med oss 3 hästar i taget, och vi har 4-5 som ska ridas.


Men iallafall var vi på norrmalm i förrgår. Jag red Nagar och det var lite bommar/hoppning som stod på schemat. Nagar var pigg och glad och tyckte att det var jättefränt att hoppa igen. När jag skulle hoppa 3 räcken lägst långsidan med 5 galoppsprång mellan varje var det tydligen extra roligt. För över näst sista och sista räcket började han bocka och sparka bakut =) HAHA Han är så söt!

Andra gången vi åkte dit longerade pappa Zarre =)


Igår var vi också på norrmalm, och då var det dressyr som gällde. Jag red Bosse och mamma red Nagar. Vi tog även fram travbommar. Som på slalom så att man skulle ställa igenom hästarna ordentligt i svängarna. Bosse tittade på allt annat så första gången snubblade han över alla bommar. Men sedan lärde han sig att man faktiskt skulle trava över bommarna inte snubbla över dom.


Idag ska vi också åka på norrmalm. Jag ska hoppa med Nagar. Vet inte riktigt vad vi ska hoppa för övningar, men mamma kanske har en plan. Kanske rider Zarre också.

Men nu är det bäst att jag byter om till ridkläderna. Hejdåå //Ronja

Av Ronja Andersson - 26 december 2013 21:34

Hejsan! Imorgon kommer det bilder på julklapparna jag har fått!
Idag så har vi firat jul en gång till men den här gången med släkten på pappas sida. Nu är jag ganska less på all julmat!
På söndag så är det min födelsedag! Ååh jag längtar så sjukt mycket!! ? Sen på tisdag är det ju nyårsafton, har ni något nyårslöfte??
Imorgon så ska vi åka upp på Norrmalm med Knut och Linan. Knut ska få ducha då också.
Men bilder kommer imorgon! :)
// Linn ??


Av Ronja Andersson - 25 december 2013 18:29

Heej! Nu tänkte jag visa vad jag fick i julklapp. Obs, adet blev något fel så alla bilder finns inte med här på bloggen. //Ronja
Bild 1. Ett ländtäcke
Bild 2. Ett nagellack o en pensel
Bild 3. Två st nagellacks kit
Bild 4. Ett Eos läppbalsam och ett Vitamin Shake lypsyl
Bild 5. En vit kofta
Bild 6. En sovsäck
Bild 7. En "glitter spray" och en body scrub
Bild 8. En parfym från Paris Hilton
Bild 9. Två st Victoria's secret - Strawberries & Champagne och Mango Temptation
Bild 10. Ett presentkort på Hööks
Bild 11. En locktång
Bild 12. Hemmabenskydd från Horse Guard
Bild 13. En blå väst som jag ska rida i
Bild 14. En svart Hood tröja från VRF
Bild 15. När jag har på mig tröjan och västen
Bild 16. Animo Ridbyxor med Grip!!
Bild 17. Jag och min lillasyster fick en present att vi skulle få åka till Göteborg Horseshow i Februari av mamma och pappa!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards