ronjaaaandersson

Alla inlägg under mars 2016

Av Ronja Andersson - 29 mars 2016 00:09

Så var årets Ghs över. Lite tråkigt, men jag har haft en galet bra helg i Göteborg med bästa familjen :)

Förra året åkte vi bil dit, 12 timmar enkel väg... Men i år flög vi, vilket var lite smidigare ;) Vi åkte på fredagmorgon, var på Scandinavium fredag-lördag, såg hoppning båda kvällarna, gick på stan på söndag och flög hem på söndagkväll.


Grym shopping, massa folk och galet fina hästar. Kan inte bli bättre!

Har blivit en hel del shoppande. Mer än jag trodde och planerade iallafall. Målet när jag åkte dit var att komma hem med en ny hjälm, och det gjorde jag, inklusive massa andra grejor   


Hade tänkt ta egna bilder på alla grejor, men jag har helt ärligt inte packat upp än ;)

Här har ni iallafall några googlebilder på allt jag köpte!

Enda saken jag fotade var såklart hjälmen. För jag är käär i den. Materiell lycka!


Det blev en Samshield shadowmatt, svart, med 5 swarovskistenar fram :)

   


Sen gick jag och kollade på Dyon´s svinsnygga (och dyra) träns. T2 skulle verkligen vara snygg i det! Men vet ni vad, jag hittade en kopia på det tränset i märket Gen-x. Så det blev det!

Bild på Dyon tränset:

 

Gen-x tränset, Ser svart ut men det är mörkbrunt ;)

 


I sista sekund blev det även ett schabrak, Equiline Octagon. Till storhästarna ;)

Ville så gärna ha en lång marinblå equilinehuva till T2. Men det fanns inte, så det ska vi beställa. Tror han kommer va galet snygg i en lång luva då han har så stort huvud.

Istället blev det en från Eskadron tills vi sett om han passar i en :)


Sen köpte vi även två par skydd, till Ranka o T2 att ha i hagen :)

Blev även en tunnare Kingsland fleece, som är perfket att träna i. Har redan den rosa på bilden, så nu köpte jag den marinblå

 


Sen gick vi in i världens finaste monter, FEI och Ariat. Allt såg svindyrt ut verkligen :) Där köpte jag en FEI keps

som jag tyvärr inte har någon bild på.


Tror det var allt jag köpte/fick. Och jag vill tacka världens bästa mamma och pappa för att vi får åka till Göteborg och även för dom fina grejorna vi fick!!   


Här har ni lite fler bilder från helgen:
                                 


Nu är vi mer inspirerade än någonsin att träna våra hästar efter att vi sett alla fina hästar och duktiga ryttare i Scandinavium!


Måste bara få lägga in några filmer också:


Taket lyfte när Roffe och Peder var felfria!


 

Vi såg också omgång 1 och 2 i Världscupfinalen och vet ni vad jag såg. En EXAKT kopia av T2! Jag ryckte nästan till när den kom in på banan, så fruktansvärt lika. Den hade samma raka rygg, var lika stor, gick med huudet lika högt, sprang likadant mot hinderna och var pigg o stark. Kan fortfarande inte släppa att de var så lika!

Var bara tvungen att filma den. Chacco Boy hette han och hon som red var från Ungern ;)


 
 


Av Ronja Andersson - 24 mars 2016 23:14

Nu äntligen är det påsklov! Finns inget bättre än lov faktiskt ;)


Idag direkt efter skolan åkte mamma och pappa o kollade T2 på norrmalm. Och vet ni vad? Han är helt haltfri nu!!! Vilket innebär att vi borde vara igång till hemmatävlingen utomhus i Maj. Som jag längtat efter våran tävlingsdebut! Och den närmar sig ;)

 

Sen åkte vi och hoppade Lindy o Kingen på norrmalm. Styrkehoppning. Vi hoppade räcke-oxer-räcke-oxer med 2 galoppsprång (lite trångt) i mellan. Lindy tycker det blir jättejobbigt när man måste hoppa på styrka och inte kan hoppa på fart ;) Men det tar sig, och hon hoppade riktigt bra idag!

 


Nu är det bäst jag sover, 09.00 ska vi vara på flygplatsen imorgon. För då drar vi till Göteborg, och Gbg Horse Show!!!! Kommer lägga upp massor av bilder därifrån. Godnatt!


Av Ronja Andersson - 23 mars 2016 20:41

Hej!


Igår var det Tisdag vilket inneär hoppträning för Carro. Jag red i 2 grupper, men inte med någon av mina hästar ;)

Vi gjorde samma saker som vi gjorde på ponnyträningen förra veckan. Igår var det storhästarna som hade träning.

Jag blev glad när det var samma övningar för banan var väldigt bra!

Här har ni banan:

 

Först red jag iallafall Carmencita. Hon hade inte hoppat på 1,5 vecka så hon var väldigt glad över att få se hinder igen. Vi började hoppa fram tillsammans. Först på ett räcke med galoppbom framför. Sen på en räcke-räcke kombination med 2 galoppsprång mellan. A hindret var lågt hela tiden, men B hindret höjdes eftersom. Sista språnget där låg på 1.30 ;) Sen hoppade vi en oxer med galoppbom före också.

Vi avslutade med banan. Jag valde att hoppa 1.20 då planen är att jag ska hoppa det på första tävlingen 1-3/4 ! Inga problem var det iallafall! Plättlätt ;)

Här har ni film, fina Carmiz!


 

Sen hoppade jag Daisy i sista gruppen. Det är c-ponnyn jag har tävlat och tränat förut också, som ni kanske läst om här på bloggen.

Red henne på ett vanligt bett den här gången, förut har jag ridit henne på babypelham. Det funkade bra!

När vi hoppade fram på kombinationen låg sista språnget på ca 1.15 (MsvB+) Vilken kapacitet den ponnyn har! Riktigt spänstig ;)

Hoppade banan på 90 cm (LB). Och det var inga som helst problem heller! Hon hoppar stort över hinderna, så det är bara att hålla i sig ;)

Nu är planen att jag ska börja rida henne typ 1 gång i veckan och utbilda henne, även tävla. Så kul att få möjlighet att gära det! Och jag gillar verkligen henne jättemycket! Kan bli en väldigt bra ponny det där!

Här har ni även film på henne:


 

Av Ronja Andersson - 19 mars 2016 15:19

Härligt väder idag!


Jag började dagen med en uteritt på Lindy. Saga och Kingen föjlde också med. Blev en lugnare ridtur då det var ganska hårt. Bara skritt och trav.

 

Stallet är klart och nu har jag ingenting att göra, och det händer inte ofta ;) Ikväll är planerna att va med en kompis iallafall.

Ska nog gå ut på en prommis med hundarna nu. Hörs Hej!

Av Ronja Andersson - 18 mars 2016 23:53

Hej!


Nu äntligen är det fredag och helg igen!!


Idag efter skolan åkte vi till norrmalm och hoppade Lindy o Kingen. Lindy var lagomt pigg kan jag säga då hon viladae igår ;)

Lindy behöver bli starkare och kvickare, men även öva på sin teknink. Så vi byggde upp en studsserie, med 6 studs.

   

Varannat hinder gjorde vi till ett kryss bara för att få extra hjälp att hoppa i mitten.

Lindy var jätteduktig med tanke på att hon vägrade hoppa studs förra året ;) Nu hoppar hon utan problem. Men man känner att hon måste ta i och även tänka efter hur hon ska göra när det är så många hinder ;) Hon kommer nog ha träninsvärk imorgon!

Av Ronja Andersson - 16 mars 2016 20:47

Hej!


Igår hopptränade jag för Carro. Först med en ponny jag aldrig suttit på innan, sen Lindy.

Vi hoppade först fram på ett räcke, tvåkombinationen och sen en oxer.

Efter det hoppade vi banan på valfri höjd. Det var en väldigt rolig bana!

 

Först hoppade jag ju då Filippa som hon kallas. En C-ponny på 7 år, men som inte gjort så mycket. Hade aldrig ens sett henne innan, men det är så kul att få rida och hjälpa andra med deras ponnyer/hästar. Man lär sig så mycket av att rida olika hästar. Iallafall så var hon riktigt fin! I början var hon lite vinglig mot hinderna och hoppade stort över.

Hoppade banan på runt 80 cm?. Även det gick bra, med tvåkombination och allt. Hoppade inte hela banan. Slutade innan trekombinationen.

Väldigt trevlig ponny!


Sen hoppade jag Lindy. Hon behöver öva på sin frambensteknik. Märks tydligast som när vi hoppade kombinationen i början lite högre. Hon vet inte riktigt vad hon ska göra av frambenen över hindret. Men det blir mycket bättre när man hoppar enkelhinder, speciellt oxrar.

Hoppade banan på LA. Och oj så fin hon var!! Hon var verkligen med  och hoppade jättebra! Trots att i inte hoppat LA på länge nu.

 

Rolig kväll med fina hästar och en bra träning. Kan inte bli bättre!


Av Ronja Andersson - 16 mars 2016 20:39

Nu har vi gått 3 dagar i skolan efter ett skönt sportlov, har inte hunnit blogga något under lovet. Så här har ni lite bilder från vad jag gjorde på lovet!



                   

Av Ronja Andersson - 16 mars 2016 20:21

Heej!


Nu har jag inte bloggat på ett tag, men min dator har inte varit på min sida. Nu verkar den iallafall funka.


I Lördags var jag på hoppträning i Umeå för Ted Nätterqvist med Carmencita. Det gick väldigt bra! I början var hon lite väl glad och sparakde o hoppade hela tiden ;) Men efter ett tag när vi hoppade banan lugnade hon ner sig lite.

Såhär såg banan ut:

 

Först hoppade vi fram på några olika hinder, det är lite svårt att förklara här. Så jag skriver mer om banan istället.

Vi hoppade först lågt hinder 1-6 på banan. Sen hoppade vi (fortfarande lågt) hinder 1-10. Båda dom gångerna gick jättebra hon var mycket bättre då än när vi hoppade fram. Mer koncentrerad.  

Sist avslutade vi med att hoppa hela banan, 1-12, på valfri höjd. Jag tror banan låg på 1.10 när jag hoppade. Det kändes riktigt riktigt bra! Kändes väldigt säkert.

Var inte så mycket att säga om det. Fick som tips att tänka på att komma ner ordentligt i sadeln och lyfta upp ytterhanden när hon sparkar och håller på.


Nu är vi laddade till första tävlingen den 1-3/4 på Hippologum! Vi är anmälda 1.10 på Fredag och Söndag, sen får vi se vad det blir på lördag ;)

 

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards