ronjaaaandersson

Alla inlägg under juli 2014

Av Ronja Andersson - 18 juli 2014 23:22

Hej. Vårat internet har krånglat, så det är därför jag inte har bloggat på jättelänge!
Lite uppdatering om vad som har hänt sen sist jag skrev:

För två veckor sedan, gjorde Lindy sin tävlingsdebut i Piteå. Hon skötte sig super! Lite styrproblem bara, men det är sånt man får ta när man sitter på en ungponny.

Igår hoppade jag Nagar här hemma på ridbanan. Jag hoppade på ett helt vanligt tränsbett! Kombination o studs och allt ;)

Men nu ska jag ta och sova, kommer fler inlägg imorgon!
Ni får nöja er med lite bilder från Mitt Hjärta Hästsportförening

Av Ronja Andersson - 2 juli 2014 22:37

Heej!

Igår hoppadd jag Nagar och Lindy (min nya ponny) på norrmalm.
Först tränade jag Nagar för Kerstin. Vi hoppade bana.
Började hoppa banan lågt några gånger, och sen höjde vi upp till Msv A (120) och det var första gången vi hoppade en hel bana på 120.
Nagar är lite för försiktig än. Han vågade inte hoppa av, utan han vill hellre komma jättenära hinderna, och allt blir så mkt jobbigare då!
Men vi fick till några väldigt bra språng, och dom kändes inte så svåra. Så med lite träning kommer vi bara segla över Msv A hur lätt som helst ;)

Sen hoppade jag Lindy. Premiären på norrmalm ;)
Hon var sååå fin! Även fast hon aldrig hade varit där förut var hon hur lugn som helst.
Vi hoppade en bana på LC med kombination och allt! Trots att hon aldrig hoppat kombination förut tvekade hon aldrig. ?

Ska tävla både Nagar och Lindy i Piteå i helgen. Dom ska gå en klass var per dag.
Vi åker dit imorgon, och jag längtar!
Linn ska även följa med oss som hästskötare, fattar ni hur kul vi kommer ha?! :))

Kommer lite blandade bilder här nere. Bla från Vindeln med Ranka och från Mitt ? med Nagar

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards