ronjaaaandersson

Alla inlägg under februari 2013

Av Ronja Andersson - 25 februari 2013 19:57

Hejsan!


Tänkte berätta om hur det gick på Hippotävlingen i helgen.


LÖRDAG:


Sune i L:D. Han var SUPERFIN och tittade inte på något och hade inte en tanke på att stanna! Det var bed. A/A som betyder att om man är felfri i både grund och omhoppning (som inte går på tid) får man en rosett. Vi var felfri i grunden men han petade ett litet räcke i omhoppningen, men jag är ändå jättenöjd!


Zarre i L:C. Jag var såå taggad över att hoppa han! Han var såå fin och gick fram för skänkeln. Det var bed. A:0/A:0. Vi var felfri i både grund  och omhoppning, och vi fick till ALLA svängar vi hade planerat att ta. Och det räckte till en 2:a plats delad med Linn Lindeberg!


SÖNDAG:


Zarre i L:B. Han var ännu finare o piggare då! Samma bedömning. Och vi dubbelnollade. Men det var jättestor konkurens, så vi kom typ först utanför placering.


Mansell i L:D (90cm) Det var våran debuttävling tillsammans. Samma bedömning som med Sune. Han var superfin och vi dubbelnollade och fick gå in på prisutdelning! Det tyckte Mansell var jätteroligt o han blev jättetaggad!!!


Jag är så himla nöjd med ALLA ponnysar/Mansell. Denna helg kommer jag att minnas LÄÄNGEE!!!


Bild: Tävlingar på hippo, Ronja hoppar Sune o zarre idag:) Jag o Sune =)


Bild: En andraplats m zarre i L:c. Duktig ryttare som red jättebra:) Jag o Zarre efter prisutdelningen.


Bild: Ronja och mansell dubbelnolla på hippo. Jätteduktiga!! Jag o Mansell på prisutdelningen.

Hejdåå Mvh Ronjaa   



Av Ronja Andersson - 24 februari 2013 21:16

Heej!!
Tänkte göra ett inlägg ikväll hur det gick på tävlingen. Men det blev så sent så jag gör det imorgon istället med massa bilder!!!!! //Ronja

Av Ronja Andersson - 24 februari 2013 07:48

Hejsan nu är vi på väg till tävlingen, trötta men taggade!! Kommer med resultat senare. Blev ett kort inlägg men, men.

Mvh Linn <3

Av Ronja Andersson - 23 februari 2013 19:34

Hejsan nu är jag på väg hem från tävlingen, med bra resultat. Med Sugar så kom jag 1:a i ld (clearound). I lc kom jag 3:a . Jag och Knut fick en super runda, även om det skedde ett missförstånd mellan oss och vi fick ett stopp. <3 Nu hem och tagga inför imorgon!!!

Mvh Linn <3

Av Ronja Andersson - 23 februari 2013 09:49

Heej!


Har just ätit frukost o ska snart åka o tvätta Zarre o Mansell på Norrmalm. Tävlingen börjar ju kl. 15.00 så vi har gott om tid på oss.

Har fått bilderna från Timrå, men dom gick inte att lägga ut. Men när jag har kommit hem från tävlingen imorgon ska jag försöka igen!

Jag är taggad till TUSEN idag!!!!!!   Nu måste vi åka, fick bli ett kort inlägg, //Ronja    


Av Ronja Andersson - 22 februari 2013 20:15



Som jag skrev i tidigare inlägget så skulle jag åka o hoppa Mansell o Sune.

Det gjorde vi också. Det gick superdupermegabra! Jag började  med att hoppa Sune, vi hoppade titthinder o en liten kort bana. Han far så himla fin, o sög tag i hinderna. O sen var det Mansells tur, vi hoppade samma sak. O han var supertaggad! Han är en sån som vill krypa in i hinderna o typ klättra över. Men idag så var det tvärt om, han var helt galen o bara hoppade av hur galet vi än kom på hinderna. Han stannade inte en enda gång! ÅÅh.. Jag är sååå taggad inför tävlingen imorgon!!!!

Hade tänkt lägga upp bilder på hästarnas outfit, men det gick inte.. Tar med mig kameran på tävlingen så det kommer bilder därifrån.



Det var allt jag hade att skriva. Hejdåå//Ronja  

Av Ronja Andersson - 22 februari 2013 19:47

Hejsan!! :-) Har inte blivit något inlägg av mig pga för mycket läxor/prov. Just nu smörjer jag grejer inför tävlingen i helgen. Är nervös. ;-) Men här kommer hästarnas outfits: Sugar= Svart/Röd/Vit Knut= Blå/Röd!! <3 Mvh Linn

Av Ronja Andersson - 22 februari 2013 14:15

Heejsan


Blev inget inlägg imorse, men jag hann inte    Ska skärpa mig nu!   


Igår skulle jag rida Lillan. Men det blev inte för hon var inte halt man kan mer säga att hon var lite o-ren. Men jag red Zarre iallafall. Vi red ut o sen följde jag med hem för att mamma o saga skulle rida lite på ridbanan, men sen vände jag igen o for ut o galopperade. Han är så sjukt snäll, fast han bockade några gånger men.. Det är såå himla kul att han visar att han har egergi och är glad   .


Idag ska jag kanske fara o hoppa Mansell, för det är ju tävling på Hippo o jag måste veta vilken galopp jag ska ha! Men det blir SPÄNNANDE, för det är våran första bortatävling tillsammans (även fast det bara är i Umeå men.. So WHAT!!) Det kanske blir att hoppa Sune också, för jag har aldrig hoppat en bana med han o vi ska ju också tävla på Hippo =) Förresten så har jag glömt skriva att jag ska ta Zarre på tävlingen ist för Lillan, för hon har ju vilat superlänge o är inte helt 100% så det är bättre att hon får vila än att ta ngra chanser o riskera att hon blir sämre!!

 My poooweeer ponnny!!    Foto: Natalj´e svensson =)


Heejdåå //Ronja    Kmr ett inlägg ikväll också!



Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards