ronjaaaandersson

Alla inlägg under december 2012

Av Ronja Andersson - 30 december 2012 21:14

Heej du!


Tänkte berätta lite om tävlingen igår =)


Hoppade först Mansell 80 cm. Det gick Superbra! Det var bedömning A. Som betyder att är man felfri får man rosett. Men i det här fallet så var det julklappar =) Jag nollade så det blev en julklapp! Sen i debuten 90cm. Så gick det också bra! Det var bedömning A/A (grund och omhoppning fast inte på tid. Och är man felfri i båda så får man rosett) Jag petade ett litet räcke i grunden så jag fick ingen julklapp. Men skitsamma!!!! Det  var våran första 90 så jag är riktigt nöjd!


Sen var det Lillans tur att visa vad hon gick för! I Klubbmästerskapet. L:B. Bedömning A:1a (om man är felfri i grunden så får man gå ut och sen gå in igen och hoppa omhoppning med höjning) Jag hoppade grunden utan ngra problem! Vi NOLLADE! Så jag gick ut igen och taggade om! Till omhoppning gick Jag, Ida Andersson och Linn Andersson! När jag kom in på banan så var jag SUPERTAGGAD för att vinna! Jag hade planerat vilka svängar jag skulle ta, och jag fick till alla utom en, där lillan hoppade stort på hindret innan så jag hann inte svänga... Lillan hoppade JÄTTEFINT och vi vann klassen och blev KLUBBMÄSTARE 2012! Och Ida blev 2:a och Linn 3:a


Photo: Grattis Ronja o lillan som vann KM idag:)

Av Ronja Andersson - 28 december 2012 20:34

Heejsan! Just nu sitter jag och gör ingenting! Ska typ snart äta efterrätt. =) Det blir Hallonpanacottapaj =) Bild kommer längre ner.

Igår red jag först Mansell på norrmalm. Jag hoppade, det gick superbra!! Hoppade en bana på 90 cm. Eftersom jag ska tävla imorrn. I vännäs (en klubbis med KM för ponny) Jag ska hoppa 80-90 m. Mansell och 80cm (Km:et)  Med Lillan =) Efter jag hade hoppat Mansell så åkte vi hem o åt lunch o sen upp på norrmalm o träna Lillan för Kerstin =) Det var första gången o det gick SUPERBRA. Lillan var såå fin o lugn! Sen på kvällen tog jag på mig alla kläder jag bara hade o gick ut o red Zarre i djupsnön på åkern =) Det gick också bra förutom att Zarre tyckte att jag var lite jobbig så han bockade av mig! MITT PÅ ÅKERN! Så jag fick plumsa lite i snön. Men jag hade så mkt kläder o det var så djup snö  så jag gjorde mig inte illa =).

Bild på Hallonpanacottapajen. Typ som Cheesecake

Gött!


TÄNKTE BERÄTTA VAD JAG FICK I JULKLAPP =) MED BILDER =)

En Surfplatta =)

Typ denna Kingsland jacka =)

 Jättesnygga Horse Life ridbyxor =)


Fick också En kamera! Och massa andra saker men orkade inte lägga in fler bilder =)


Tagga tävling imorron då!  HEJDÅÅÅ    //Ronjaaa!

Av Ronja Andersson - 12 december 2012 11:30

Tjeeenareee!


Har inte så mkt att skriva idag förutom att jag är hemma o är förkyld idg också    

Hr inte heller berättat att Zarre vilar nu. Och Lillan halv vilar  .


Tänkte lägga upp lite bilder (ni kanske har sett dem förut...men jaja bättre än ingenting!)


  Jag o Stjärnan 2:a i vindeln i sommras   


  Puss säger Stjärnan till Knut =)


  Tänkte äta en god Saffranssemla från Café Ljuslyktan idag!   


Ska typ äta lunch nu så BYEEEEEEE  //Ronjaaaa

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards