ronjaaaandersson

Alla inlägg den 17 december 2013

Av Ronja Andersson - 17 december 2013 22:12

Ja du nu är det inte långt kvar till Julafton, bara 7 ynka dagar! Tidigare har vi haft en plastgran hemma, men i år så ska vi ha en riktig gran. Plastgranen vi hade tidigare var näst intill barr lös!
I helgen kommer jag att åka till Agnäs då vi vinterkampar med husvagnen där, så det kommer kanske inte bli så många inlägg från min sida!
Hela den här veckan har vi elevensval(jag tog foto)så det är en ganska chill vecka. Idag var vi och skulle fota på lokstallarna och liljaskolan lack och kaross. Det fanns inte mycket att ta kort på, så det var lite tråkig... Men i morgon ska vi få fota i studio.
Nu så har ju Linan vila i några veckor, eller tills det kommer mer snö så man kan rida ordentligt. Jag verkligen hatar vädret som är nu, ishalka och stenhårt i backen.

Nu har besöksstatistiken kommit över 300 sidvisningar i December och det är fortfarande 2 veckor kvar av den här månaden!! Det är sjuktbra!!!

//Linn <3<3

Av Ronja Andersson - 17 december 2013 19:48

Hej igen!


Nu tänkte jag  (Ronja) skriva om saker jag behöver träna på inom ridningen!


*Hålla tummarna uppåt. Jag vill gärna vinkla tummarna som att jag håller i ett styre. Men vi jobbar på det!


*Inte "slänga mig fram" över hinderna. Jag gjorde det väldigt mycket förut, men nu är det inte så ofta.


*Hitta rätt galopp på hästarna. Jag vill gärna rida i undertempo hela tiden. Men allt blir så mycket svårare då. I vinter ska vi lägga ut galoppbommar på rad längst hela ridhuset så jag lär mig vilken galopp jag verkligen ska ha!


*Inte ha foten för långt ut på stigbygeln. Kan låta som ett litet ovanligt problem då de flesta gör tvärt om, men så är det. Det är viktigt att varken ha foten för långt in eller för långt ut på stigbygeln, för man får fel vinkel och det drabbas ju hela sitsen av. Så det måste jag träna på!


Finns massa fler småsaker som jag måste träna på. Men det här var några av dom.

Här kommer några bilder på det jag måste räta till.

Inte slänga sig fram ^

Foten på stigbygeln ^


Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards