ronjaaaandersson

Alla inlägg under april 2013

Av Ronja Andersson - 30 april 2013 07:13

Heej!


Just nu sitter jag och äter frukost. Tänkte berätta lite om ridningen igår!


Red först Zarre med Linn på Mansell. Vi red ut, och det var såå härligt. 2 pigga hästar var det verkligen! Mansell var som vanligt pigg, men Zarre... HAHA!!

Det gick jättebra iallafall.


Sen efter middagen åkte vi upp på norrmalm med Ranka Bosse och Sune.

Vi red på lilla utebanan bara för att vänja hästarna inför klubbisen imorgon. Jag hoppade en "bana" med Bosse på L:B. Den bestod av tre hinder och 4 språng. Räcke på långsidan, räcke snett igenom och oxer på långsidan, sen hoppade man ettan från andra hållet. Inte så avancerad bana. Men...Bosse hade lite överskottsenergi och stegrade och sparkade bakut. HAHA =) Men han hoppade superbra! Hoppade inte så mket men avslutade med att hoppa banan med omhoppningssvängar. WOW vilken omhoppningshäst! Han hoppar ju allt hur snett vi  än kommer! Längtar tills utetävlingarna börjar, (Nästa helg i Vännäs)


Idag kanske linn kommer hit och rider igen, så det ska bli kuul!!


Hejdåå //Ronja

Av Ronja Andersson - 28 april 2013 20:28

Heej!


Kör dag 4 imorgon istället då jag inte orkar idag.


Idag har jag iallafall mockat alla boxar och fixat i stallet. Sopade och gjorde fint!


Sen for jag till farmor då pappa for och skruvade i lastbilen. Jag såg tv hela tiden (kanske inte var den socialaste människan men) Det var ju världscuphoppning för tusan!


Sen for vi hem och åt middag och direkt efter middagen gick jag ut till stallet och red Bosse.  Red på ridbanan, över bommar på långsidorna. 1 bom på varje långsida som jag bara rullade över i galopp. Han var jättefin och AVSLAPPNAD! Gich jättebra, slutade efter ett tag när det gick som bäst!


Har inge mer att skriva, förutom att mamma kommer hem ikväll, sent, så jag får träffa henne imorgon, Yeey =) Saknat henne <3.


HEJDÅÅ // Ronja   

Av Ronja Andersson - 27 april 2013 13:09

Dag 3 - Önskelista


Marinblå Kingslandridbyxor.


Stilrena pioneer ridstövlar.


 Jättesnyggt schabrak från equilline, med diamantkant. Detta skulle mina ponnysar verkligen passa i.


Hejdåå //Ronja

Av Ronja Andersson - 25 april 2013 20:32

Heej!


Gjorde ett inlägg med dag 3! Men datorn laggade sönder så det blev aldrig uppdaterat! Så det kommer ett inlägg på dag 3 imorgon istället!


Idag slutade jag halv 2, så det var kortdag! Direkt jag slutade gick jag till mamma på cafeet då hon slutade kl 2! Sen for vi och handlade och sen hem. När vi kom hem chillade vi lite innan vi lagade en tidig middag bestående av kroppkakor. Sen gick vi ut till stallet och gjorde iordning 4 hästar. Zarre, Ranka, Bosse och Sune. Vi for med dom till norrmalm.

Först tränade jag och Mamma för Katarina. Vi red dressyr och det gick jättebra! När jag fick upp nacken på Bosse och fick fram han i traven. =) FINA HÄSTEN!


Sen red jag Zarre och saga red Sune på utebanan.Haha för min del blev det lite rodeo! Zarre var jättepigg! HAHA VÅRKÄNSLOR säger jag bara! Mamma filmade traven och det såg ut som han var värsta Grand Prix Ponnyn!! Haha kanske inte riktigt men, för att vara Zarre var det så!


Jag har just duschat5 och ska snart sesammandrag i hoppning från Göteborg på tv!!


Mamma far till gtbrg imorgonbitti och jag får stanna hemma och ta hand om alla hästarna. Men det ska bli kul att ha stallet helt för mig själv!! Men Linn kanske skulle bo hos mig hela helgen och hjälpa mig att rida och mocka! Åsså ska jag se ganska mket tv för dom visar allt från Scandinavium på svt Play!! Men hästarna går ju såklart i första hand!!


Hejdåå //Ronja

Av Ronja Andersson - 24 april 2013 19:38

Dag 2: Bästa tävlingen - någonsin.


Den bästa tävlingen var nog förra året i vännäs, ute. datum : 2012- 11/8.

LD m Lillan bed A = Nolla! Första tävlingen


L:B m Zarre. Bed A1a. Det var final i div 2 som jag var med i. Jag var såå taggad! Nollade i grunden, och i omhoppningenvar jag så himla sjukt megataggad! Gjorde världens omhoppning och nollade. Jag blev 2:a individuellt och laget vann både den omgången och det totala!!!


Andra dagen hoppade jag bara L:A. Det var bed A:0 A:0 och det var min första L:A! Jag var jättenervös! För det var en trekombination med och det hade jag ALDRIG hoppat, inte ens på träning! Men jag red bra och gick och VANN!!! Då var lyckan STOR!

Det blev 5 rosetter totalt och 3 priser vi fick med laget!


Sen var jag också på en tävling i Piteå och det var min helg!


Hoppade L:C med Lillan, den vann vi!


Sen hoppade jag L:B med Zarre bed, A1A för det var final för div 3 för dom. Och det var riktigt stor konkurrens! För alla ryttare från norrbotten var ju insiktade på att vinna lagomgången! Då gjorde jag världens omhoppning och VANN!!! Det var mörkt då och en riktigt mäktig prisutdelning. Hög musik och starka strålkastare! Det var introt till Pirates of the Carribian!! MÄKTIGT SÄGER JAG!


Sen hoppade jag min andra L.A med Z. Jag nollade och vi kom trea. Men det var seent på kvällen så det var riktigt mäktigt! Och MÖRKT!


Kunde inte välja vilken tävling som var bäst, så det fick bli båda! 2 rosettplockarhelger!


Hejdåå //Ronja

Av Ronja Andersson - 24 april 2013 07:17

Heej!


Just nu sitter jag och äter frukost. > Jag hinner tyvär inte gra bloggutmaningar på mornarna så jag gör det ordentligt när jag kommer hem från skolan/ikväll. Blir det bra?


Hejdåå / > Ronja <

Av Ronja Andersson - 23 april 2013 19:59

Heej! Hann inte köra bloggutmaningen i morse så gör de nu!


Dag 1 : Favorithästar; A-ponny B-ponny C-ponny D-ponny och storhäst som du ridit.


A ponny :

Min första ponny Oskar. Han var en cool kille och var alltid KUNG i hagen! Jag fick han när jag var 2 år och han bodde hos oss jättelänge! Det var han jag började rida på och det var han som fick mig att nappa på just hästar!


B-ponny:

Startnr 6 - Ronja Andersson - Moflos Zauron - Hästnr 52 - Vännäs RF Moflos Zauron såklart. Han är en fantastisk ponny som jag ridit i snart 3 år. Han har tagit mig från L:D hoppning till L:A hoppning! Han har ställt upp i många lägen där jag gjort fel! Vi har många vinster och placeringar tillsammans!

Och även Why Light (Lillan) som jag lånade ett tag tills hon blev halt :( Men hon var en jättefin ponny som hoppade allt man styrde på! Vi hann tävla på några tävlingar tillsammans och vi hann även ta många placeringar + vinster! Kommer aldrig glömma denna superponny!


C-ponny:


Miracos Little Star (Stjärnan) Hon var världens snällaste ponny som älskade att bli ompysslad. Hon var ganska gammal och visade tillslut att hon inte ville hoppa mer, så vi sålde henne till en ridskola. Men vi hann tävla på många tävlingar tillsammans och många placeringar även med henne!


Startnr 1 - Ronja Andersson - Snekkerups Baron - Hästnr 87 - Vännäs RF Och även Snekkerups Baron (Bosse) Som jag just lärt känna, vi har tävlat på 2 tävlingar tillsammans. Och på båda dom har han bevisat att han är en riktig fighter! Han vill verkligen INTE göra fel! Jag har en känsla på att vi kommer att utvecklas mycket tillsammans!


D-ponny:

Jag har inte ridit ngn d-ponny tror jag, så jag vet inte!


Storhäst:

Min gamle vän Mansell. Min lilla gäntleman, han är min läromestare på storhäst! Jag har tävlat han på tävlingar och ridit han hemma. Vi kommer bra överrens och bara jag rider rätt hoppar han allt!!



Det var alla! Hoppas ni gillade det! Kommer nytt imorgon!


Idag har jag ridit ut på Bosse. Det var jättekul och han var jätterolig! Jag red i den supersköna dressyrsadeln =) Det är som att sitta i en soffa =)


Mamma har tagit Zarre på släp imorse eftersom jag inte skulle hinna rida han eftersom jag varit hos farmor.


Hejdåå //Ronja

Av Ronja Andersson - 22 april 2013 20:17

Heej!


Tänkte köra en liten bloggutmaning!  Första dagen imorgon!


 
Dag 1: Favorithästar; a-ponny, b-pony, c-ponny, d-ponny & storhäst.
Dag 2: Bästa tävlingen - någonsin
Dag 3: Önskelista 
Dag 4: Drömhästen, häst jag vill köpa
Dag 5: Saker jag måste förbättra inom ridningen
Dag 6: Mitt mål med ridningen -just nu
Dag 7: This or that
Dag 8: Videoinlägg eller ny "hästfilm"
 
 
Idag har Bosse vilat.
Mamma tog Zarre på släp eftersom han är helt bra i hoven nu! LYCKA!!!
Eftersom båda vilar har jag inget att göra och då har jag inget att skriva om heller! =)
 
Men jag kommer köra bloggutmaningen varje morgon och ett vanligt inlägg på kvällen!
 
///RONJA
 

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards