ronjaaaandersson

Alla inlägg den 19 december 2013

..

Av Ronja Andersson - 19 december 2013 15:49

I går så åkte jag tåg in till stan direkt efter skolan. Det blev inget till mig själv men det blev några julkalppar!!


Idag har vi redigerat alla bilder vi har tagit under veckan och gjort en utställning på 5 bilder var! Vi fick även fika av lärarna; Skummtomtar, Gifflar och julmust! Vi fick sluta kl 13.40 idag men efter som att bussen inte kommer försen kl 15.10 så fick jag sitta och vänta i 1 och en halvtimme på skolan! Om vi hadde fått sluta 15 minuter tidigare så hade jag hunnit med den tidigare bussen, så irriterande!!!


Senare ikväll så kommer det bilder från veckan!



     //Linn<3<3


Av Ronja Andersson - 19 december 2013 09:25

Heej!


Just nu sitter jag och äter frukost. Men medans jag gör det tänkte jag berätta om gårdagens lugna och harmoniska ridtur med Zarre.


Vi håller som sagt att sätta igång alla nu. Och igår skulle jag rida Zarre på åkern. Det började med att han stog och försökte stegra några gånger, men han är inte alls bra på det så då testade han några andra metoder istället. När jag travade sprang han och pep o sparkade bakut =) Han tyckte ju att det var skitkul! Sen när jag började galoppera gick jag in på en stor volt, för att jag vet vad han kan göra när han har vilat. Och jag hade rätt! Han ökade galoppen och drog på några SuperZarreBockar på det. Det vill säga 4-5 bocksprång på rad och det var inga små bocksprång igår vill jag säga! Även fast jag var beredd på det så gick det bara inte att sitta kvar. Så jag fick känna lite på underlaget =) Hahahaha jag höll på att skratta ihjäl mig, Zarre såg rätt chockad ut när han stog några meter bort och bara stirrade på mig =)

Men det är bara när man håller på att sätta igång honom som han gör såhär. Annars gör han det inte!

Foto: Tova Seger (Zarres förra ägare) ^



Gammal bild! ^


Sötis!


/Ronja

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards