ronjaaaandersson

Alla inlägg under november 2014

Av Ronja Andersson - 20 november 2014 14:56

Högsta du har hoppat med dina ponnysar?

Tror det är runt 1.30 med Nagar, har tävlat 1m med Lindy  men inte hoppat högre då hon bara är 6 år.

Vad är dina mål med Nagar och Lindy?

Målet med Nagar nästa år är att hoppa Msv B och vara stensäkra på det, och sen debutera Msv A

Målet med Lindy är att utbilda henne så mycket som möjligt, och att tävla ungponny SM nästa år.
Dina bästa vänner?

Ida, Allis och självklart Linn!
Vad är ditt mål med Ranka?

Målet med Ranka är att jag ska lära mig så mycket som möjligt. Målet för nästa år är att få stadiga rundor i 1.10, och att hon ska bli mer välriden på marken.
Din bästa ponny du har haft?

Måste nog säga att det är Nagar. Som en storhäst fast i mindre format!  ;)


Av Ronja Andersson - 19 november 2014 17:57

Satt hela kvällen igår och gjorde namnskyltar till hästarna, perfekt att plasta in och sätta upp i stallet =)


 

 

 

 

Av Ronja Andersson - 18 november 2014 11:43

Hej!


Just nu ligger jag i soffan och gör ingenting. Är sjuk och hemma från skolan idag, var det igår också. 


Alla hästar har vintervila nu, så jag har absolut ingenting att skriva om! 


Men i Söndags  hopptränade jag ju Lindy för Carro. Det gick jättebra! Vi gjorde lite olika övningar, började rida över bommar i både trav och galopp. Sen övade vi på kontroll både före och efter hindret, och till sist avslutade vi med en liten bana.

Måste verkligen träna på att använda hennes galopp mer. Måste få hennes galopp att bli större och rundare, nu studsar hon nästan bara på stället när jag ska minska galoppen och då blir det jobbigt så hon saktar av.


Lindy hoppade iallafall superbra! Och jag hoppas vi kommer fortsätta träna för Carro.


Här kommer en liten banskiss på banan:


 




Av Ronja Andersson - 14 november 2014 22:21

Hej igen!


Nu på slutet har det inte varit så bra uppdatering, och det beror på att jag nästan inte har någonting att skriva om.


Ranka och Nagar vilar ju redan. Lindy håller vi på att "trappa ner" innan hon ska få sin vintervila.

Anledningen till att vi håller igång Lindy ett tag till är att jag ska provträna för Carolina Määttä på Söndag. Det ska bli kul, har aldrig tränat för henne förut och det vore skönt med en tränare från klubben. Hon är ju desstom sjukt duktig och tävlar själv 1.50 hoppning!


Nu måste jag sluta skriva, måste ju se vem som åker ut ur Idol =)

Av Ronja Andersson - 14 november 2014 22:07

Halloj!


I Tisdags åkte vi till Timrå på PH Vet med Nagar och Ranka.

Ranka har ju varit lite halt till och från sen Augusti, och Nagar brukar vi alltid kolla upp efter tävlingssäsongen.


Ranka:

Hon var inte halt just nu, men det visade sig på ultraljud att hon hade några småskador som hon måste få läka ut. Därför kommer hon få vila tills efter jul, sen sätter vi igång henne lite försiktigt.


Nagar har vi misstänkt att han har ont i ryggen eftersom han har hoppat så konstigt på slutet. Och det visade sig att vi hade rätt, han var spänd i ryggen och fick en liten behandling där.

Skönt att få veta varför han inte ville hoppa i Södertälje!







Av Ronja Andersson - 10 november 2014 16:31

Nu har ni chansen, så bomba med frågor! ;)
Svarar på alla frågor under veckan. /R


Smakprov från i sommras när farmor fotade oss =)

 

 







[Bild]

Av Ronja Andersson - 9 november 2014 20:09

Halloj på er!


Hästarn har vilat några dagar nu, så det känns som att jag inte har något att skriva om här på bloggen.

Igår gjorde jag inte så mkt på förmiddagen, eller jo förresten... Satt bänkad framför datorn på equipe och höll tummarna för Maja och Zarre när dom tävlade i Timrå. Tror jag var mer nervös då än när jag själv tävlar =)

I LD var dom iallafall felfria. Och sen hoppade dom LC också, och det slutade med en DUBBELNOLLA, och VINST! Gissa om jag var stolt =)

Fick massor med bilder och en film också! Maja rider honom jättebra, det ser väldigt lätt ut! <3

Så glad att Zarre får tävla lite fortfarande, och dessutom med världens gulligaste tjej på ryggen!

 

       

Av Ronja Andersson - 5 november 2014 20:31

Heej!


Idag direkt efter skolan åkte vi till ridhuset och red Lindy och Kingen. IIIISKALLT kan jag säga! Man är ju inte van den här kylan.

Det var ju hyfsat varmt i ridhuset, men när man kom ut där ifrån höll man typ på att frysa ihjäl!

Lindy gick bra iallafall, red på bett bara för att trimma henne lite mer ordentligt. Brukar annars rida på hack.


I helgen (lördag) skulle vi egentligen åka till Timrå och tävla, sista tävlingen för året. Skulle även få träffa min underbara Zarre. Men vi strök oss, då det dels är ganska långt, det är kallt ute och hästarna ska stå i transporten hela dagen och vi skulle ha behövt stiga upp runt 4... Känns lite trist att inte tävla och inte träffa Zarre, men vi ska hitta på något roligt med familjen. Jag vill åka och titta på storhästtävling på Hippo =)


Men jag vill passa på att önska ALL LYCKA TILL till Maja och Zarre som ska tävla i Timrå!!!

    


Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards