ronjaaaandersson

Alla inlägg den 22 december 2013

Av Ronja Andersson - 22 december 2013 19:05

Heej!


Idag har det varit fullt upp hela dagen.


Imorse efter frukosten var det bara att ta på sig ridbyxorna för att sedan lasta hästarna och åka på norrmalm. Vi åkte först med Nagar och Maja (min lillasysters ponny). Det var många hästar i ridhuset, men det gick ändå bra. Jag red lite markarbete med Nagar. Han var lite spänd från början, men sen började det släppa och han tog fram huvudet. Hade inte alls höga förväntningar idag då han just haft sin vintervila. Men han slappnade av ganska bra faktiskt. Sen på slutet blev han lite busig och började sparka bakut mm. Men jag fortsatte bara att galoppera runt runt tills han gav sig. Han blev väl inte lika fin som han var innan, men jag kunde inte fortsätta mer.


Efter vi ridit Nagar och Maja åkte vi hem och bytte hästar. Denna gången åkte vi med Bosse, Zarre och Ranka. Jag började rida Bosse. Red ungefär i 20-25 minuter då vi just har satt igång honom. Red jättelugnt, galopperade nästan ingenting. Men Bosse var pigg och glad som vanligt =)


Sen var det bara att byta ponny. Var tvungen att rida Zarre barbacka då vi glömde hans sadelgjord hemma. Red inte så jättelänge med honom heller. Men han var piggare än vanligt idag, så kul! Längtar tills vi får börja hoppa honom igen, typ i februari.


//Ronja


Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards