ronjaaaandersson

Alla inlägg under augusti 2014

Av Ronja Andersson - 29 augusti 2014 22:37

Hej allihopa! Blev så sent igår, så jag hann inte skriva ett inlägg.

Vi var iallafall på Hoppträning för Anna Spencer. Saga red Kingen och jag red Lindy i gruppen efter.
Vi jobbade med att ha hästarna raka. Det låter väldigt enkelt, men det är det inte!
Lindy var iallafall jättefin och hoppade runda fina språng ; )

Idag har jag först gått i skolan. Sen direkt jag kom hem red jag ut Nagar en sväng. Han var väldigt glad och ville bocka hela tiden ;)
Nu ikväll har vi varit i stan o sett på bio. Vi såg Flygplan Räddningstjänsten, Disney filmer är ju faktiskt riktigt bra/roliga!!

Nu ska jag ta o sova om jag ska orka upp imorgon. Godnatt! <3 /Ronja

Av Ronja Andersson - 26 augusti 2014 19:31

Halloj allihopa!


Nu var det längesen jag bloggade, men jag var tvungen att ta ett sommaruppehåll från bloggen. Har haft fullt upp heela sommaren, så jag har inte ens hunnit ha en tanke på att blogga!

Det har iallafall varit en väldigt bra sommar, hästarna har bara blivit bättre och bättre!


Vi kör en liten uppdatering om vad jag har gjort i sommar då:


Vi har tävlat massor, så vi sammanfattar väl alla hästar lite kort:


*Ranka har levererat på varenda tävling! Vi har tagit massa placeringar och även debuterat 1.10 med endast ett pet i omhoppningen! Vi hoppade det i Skellefteå första gången och vi hade inte ens tränat inför det. Men vi kände oss redo just då.


*Jag och Nagar har varit i en liten svacka, men nu är vi Back On Track igen =) I helgen hoppade vi LA och vann, och Msv B med en superfin runda, helt perfekta språng!! Det behövde båda, så nu är självförtroendet på topp!


*Lindy har bara gått från klarhet till klarhet. Vi har jobbat med att stärka henne mer, så att hon ska orka öka o minska galoppen osv. I helgen hoppade hon sin andra tävling och vi debuterade LB med 2 rivningar, hon tog sin första rosett, gick sin första felfria runda (och fick en till rosett) =)

Jag vet exakt hur jag ska rida henne nu, och hon hoppar strålande!


Men mellan alla tävlingar har vi såklart tränat =)


Vi har åkt ner på Jump Club och tränat för Lotta Björe och Sylve Söderstrand med Nagar. Och det var inte sista gången vi gjorde det kan jag säga! Helt magiskt fin anläggning med fantastiska tränare, vad mer kan man önska liksom?!

Och veckan efter vi varit där kom Lotta till Vännäs och höll träningar. Jag red Lindy, Nagar och Ranka för henne och alla gick lika bra!


Sådär, nu har jag gjort en superkort sammanfattning över sommarlovet. Och som ni kanske fattar har sommarlovet varit helt galet bra!


Här kommer massor med bilder:

Vi har ju faktiskt hunnit med andra saker också (Som INTE har med hästar att göra =))

Jump Club bild:


'


Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards