ronjaaaandersson

Alla inlägg den 18 december 2013

Av Ronja Andersson - 18 december 2013 19:41

Hej igen!


Nu tänkte jag berätta om alla tränare jag har ridit för!


Vi börjar med Eva Jonsson.


Henne har jag tränat för ända sedan jag var liten. Hon var min första tränare. Jag tränade för henne 1 gång i veckan.  Hon var en bra tränare som var snäll men ändå lite petig. Dock inte från början då jag var liten.


Sen kan jag berätta om Thomas Hammar.


Han tränade jag för med Zarre och Stjärnan. Som en månadstränare. Det blev bara några gånger då han hade mycket att göra och bodde i typ Skåne. Men jag gillade att träna för honom väldigt mycket. Han var väldigt väldigt noggrann med vägarna. Och det gillar jag! Man ska inte slarva med vägarna!


Jag har även tränat för Daniel Svensson


Blev bara en gång jag red för honom. Jag red Zarre. Han var väldigt petig med allt, och det är sådana tränare man ska ha! Väldigt synd att det bara blev en gång han kom upp då jag gillde att träna för honom!


Sen har vi Ted Nätterqvist


Honom har jag också bara tränat för en gång. Och det var i Sommras. Jag red Bosse. Så mycket hjälp har jag nog aldrig fått förut. Vi drog över typ 45 minuter på träningstiden! Han förklarade och vissade jättemycket. Jag fick massor med tips och trix hur jag skulle göra när Bosse stannade. Ett tips var att ha grammantygel lite då och då när jag rider hemma. Kommer han upp någon fler gång då vi har tid och möjlighet så ska jag absolut träna för honom!


Jag har också ridit för Erik Berggren


Honom har jag ridit för mycket och han har varit min favorit länge! Han är en lugn tränare som gillar när man rider lugnt och väl. Han har väldigt bra övningar varje gång! Och det är ett stort +.  Jag har ridit för honom med nästan alla hästar . Och jag har fått lika mycket hjälp med alla. Han hjälpte mig med Nagar när vi just hade fått hem honom, när han var som starkast.


Jag har även ridit för Buster Odlander


Han är en tränare som både har bra övningar och är petig. Väldigt petig med sitsen =) Men ska man bli bra är det en sån tränare man ska ha! För lär man sig fel från början är det sedan svårt att ändra på det. Men iallafall så får man mycket hjälp, tips och råd av honom också.


Sen har vi Hannah Åkerblom


Henne har vi just provtränat för. Hon har väldigt mycket erfarenet då hon själv tävlar på hög nivå utomlands. Provträningen var nog en av de bästa träningarna jag haft. Nog för att det gick bra, men också för att jag fick bra tips med Ranka. Hon blev kär i båda hästarna jag tränade för henne dvs. Ranka och Nagar, Helst ville hon ta hem båda två =) Nämen om hon kommer fler gånger är det nog henne jag vill ha som månadstränare framöver. Det är klart att jag kommer att varva tränare lite, men hon blir nog en av dom!



Och sist men inte minst så har vi Mamma


Min tränare på heltid. Det är hon som har tagit mig från botten till där jag är nu!  Hon hjälper mig nästintill varje dag. Hon hjälper mig när jag rider ut, när jag rider dressyr och när jag hoppar. Hon är med mig på alla tävlingar och coachar mig på framhoppningarna. Utan henne vet jag inte vart jag skulle vara, inte där jag är nu iallafall!  Hon är en fruktansvärt bra tränare och hon ställer upp för mig till 100 %. Det är min mamma det <3


 eva
 
Tomas hammar
 Daniel svensson
ted nätterqvist
erik berggren
 Buster odlander
 
 Hannah Åkerblom
 
Och Mamma
 
Det var typ alla tränare jag ridit för. //Ronja
 
 
 
 


Av Ronja Andersson - 18 december 2013 08:56

Hej!


Besöksstatistiken har ökat till över 300 på bara den här månaden.  Det är helt sjukt! Så  nu kommer min fråga till er, Vad är det egentligen ni vill läsa om på en blogg? Släng in en liten kommentar om vad just DU vill läsa om på bloggen!

//R

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards