ronjaaaandersson

Direktlänk till inlägg 30 maj 2016

Klassresa + Ponnytävling Surf!

Av Ronja Andersson - 30 maj 2016 21:56

Känns som att det enda jag bloggar om nu är tävlingar. Men jag hinner inte blogga på veckorna, och det enda vi gör på helgerna är att tävla ;)

Förutom i helgen. Eller jag tävlade bara på söndagen.


Vi var på klassresa fredag-lördag på Tallbackens Camping! Väldigt roligt, med massor av roliga tävlingar och musiktävlingar, bad och grillning på kvällen. Sov i mysiga stugor :) Eller sov och sov... Vi vann tävlingen minst sömn iallafall ;) Tror vi sov 3 timmar. Somnade 05.30   

Hade tänkt tävla sista klassen på Surf på lördagen. Men man var väl inte jättepigg när man kom hem från Tallbacken ;) Så det blev inget.


Istället tävlade jag hela Söndagen. Kom dit 3:e dagen på tävlingen, helt utvilad och både jag och hästarna är verkligen i toppform just nu!


Började rida en LA med Lindy direkt på morgonen:
Hon är veerkligen i toppform just nu, och jag vet exakt hur jag ska rida henne. Dessutom var det jättebra banor av Lennart Lindelöw.

Iallafall så slog vi till med en klockren, 100 % FELFRI runda, och en 2:a placering! Bara 1 nolla kvar i LA innan vi är kalade till Msv nu!

 

Det var omvänd ordning på klasserna, så LA o Msv var först. Sen LC, LB.


LC:


Wille: Han var lite rädd i början. Men när jag väl började hoppa inne på banan tvekade han ingenting. Riktigt fin var han! Hoppade hela banan felfritt! Duktig bäbis :)


Daisy: Även hon var duktig, snabb och felfri! Räckte till en 2:a placering!

 

LB:


Lindy: Skönt att kunna gå ner en klass ändå. Red lika bra i den klassen. Stensäkert, välplanerat, felfritt, snabbt och enkelt. Där har ni sammanfattningen från den rundan ;) Shit så fin hon är just nu. Lyssnar på mig hela tiden och vi sammarbetar verkligen, och ja det visar sig i resultaten! Gick ut som första startande, 0-0 fel och ja, det räckte till en solklar vinst! Älskade ponny

 

Daisy: Hon var riktigt fin som vanligt. Hoppade bra, som hon alltid gör. Hade en snabb tid på gång även med henne, men det blev ett litet pet i omhoppningen. Annars en bra runda med bra vägar i omhoppningen!


Wille: Debut för mig och W i LB. Han hoppar det väldigt enkelt med god marginal över hinderna! Dock så var det massa läskiga funktionärer som satt just brevid en kombination, så han stannnade där en gång. Sen hoppade han glatt igenom resten av banan utan problem! Duktig ;)


Ännu en bra tävlingshelg med bara fina rundor och bra resultat! Extra kul är det att Lindy är i sin allra bästa form just nu, hon har aldrig känts bättre! Nu börjar träningen mot Msv B! För LA känns väldigt enkelt för henne :D

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Andersson - 20 juni 2017 00:21

8688919412

Av Ronja Andersson - 29 november 2016 13:46

Här kommer en liten presentation om hästarna som står i stallet just nu!   Först ut blir So Long (Lasse): Min egna häst som vi köpte i augusti. Valack-f.09 e. Lux Z-Stakkato. Vi har hunnit starta några tävlingar, och varit med på Ungdomslandslage...

Av Ronja Andersson - 27 september 2016 21:25


I helgen var vi i Näset, Sundsvall på Ungdomslandslagens Breddträning. Det var för alla ponnyryttare, childrens och juniorer som har tävlat minst LA, och som satsar mot toppen! Det var en 2 dagars träning för Fredrik Spetz, som är en duktig ryttare p...

Av Ronja Andersson - 20 september 2016 21:49

I helgen var vi på ponnytävling i Piteå. Pappa fick vara hemma för att ta hand om hästarna medans jag, mamma och saga åkte med Acke och Kingen. Saga hoppade Kingen och jag fick leka B-ponnyryttare igen då jag hoppade Acke. Jag red LC-LB på lördagen...

Av Ronja Andersson - 5 september 2016 21:45

I torsdags och fredagd var Pontus Westergren här i Vännäs igen och höll träningar. Jag var med och red med Lasse :)   Första dagen tränade vi på att lägga volter. Tiometersvolter. Vi gjorde det i skritt, trav och galopp, med och utan hinder, med...

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards