ronjaaaandersson

Alla inlägg under januari 2013

Av Ronja Andersson - 25 januari 2013 15:21

Heejsan!


Blir bara ett kort inlägg men...


Idag har jag varit i skolan. Sååå kul!! Sen har jag bara varit hemma.

Men snart ska vi åka in till stan för det är REA på Tegs Hästsport, och INVIGNING på AB Nian på Hippo. =)

Ska bli Sååå kul!


Igår red jag först Zarre på norrmalm. Det blev inte så länge, men han gick bra den lilla stunden... Sen hopptränade jag Superman (Sune, Sagas häst. B-ponny) för Kerstin Martinsson. Det gick JÄTTEBRA, Åh han är så fin! Hoppade super! Och han går så fint i dressyren också!!! =) Fantastisk häst!!!

Bjuder på en bild på mig och Saga när vi klippte oss för ett tag sen.

Oboy så skönt! =)

                                                  
      Hinner inte skriva nå mer men..... //Ronja


Av Ronja Andersson - 20 januari 2013 16:47

Heeej alla läsare (kanske inte så många men..)


Tänkte börja berätta om träningen för Erik Berggren.


FREDAG:

Jag hoppade Mansell. Vi började träna på att hästarna skulle vara lugna och avslappnade, och skulle ha samma takt hela tiden. Vi övade det i trav och galopp på en volt.

Sen hoppade vi bom,räcke,bom. Det gick bra! Vi hoppade andra saker där emellan men dom orkar jag inte skriva om. Vi avslutade med att hoppa en bana med typ 13 språng. Det gick bra! Förutom att Mansell fick lite problem med att hoppa bom,räcke,bom när det vart lite högre. Han var typ rädd för att landa på bommen som ligger bakom hindret. Men han är ju gammal och stel så då får man vara lite bekväm =) Resten av banan gick Superbra! Mansell skötte sig, och det är superroligt att rida storhäst!

Saker som jag ska tänka på med Mansell: Räta upp mig och ha bättre galopp dvs. Längre galoppsprång.



LÖRDAG:

Jag hoppade Lillan. Vi började med att trava över 4 bommar på volt. Första gången snubblade hon typ över alla bommar, men hon lärde sig snabbt och det blev perfekt. Vi gjorde också samma sak i galopp och återigen snubblade hon första gången men lärde sig av sina misstag.

Sen hoppade vi olika linjer, och första gången körde hon bara ner huvet och drog iväg. Men då sa Erik att jag skulle vara lite snabbare i handen och göra halt där emellan. Jag gjorde det och fick ta om ngra gånger men tillslut hittade jag knapparna och hon blev jättelydig! Sist av allt hoppade vi en bana där vi fick koncentrera oss på att hålla samma tempo runt banan och rätt antal galoppsprång på linjerna... Lillan hoppade allt KLOCKRENT och var jättelugn!

Saker som jag ska tänka på med Lillan: Hoppa lågt och få henne lugn. Och jag ska bli snabbare i handen.



Idag har vi varit på norrmalm och ridit. Jag red lite dressyr på Zarre och sen hoppade jag några språng på en oxer. Och sista språnget låg på 1.05 m. Idag var han värd måångaaaa miljoner. Det kommer bilder imorgon. Hejdååå //Ronja

Av Ronja Andersson - 17 januari 2013 19:11

Tjabba!


Har inte så mkt att skriva men.....


Imorgon äre FREEDAGGG! Då ska jag träna för Erik B. (hoppning) Med Mansell imorgon och Lilllan på Lördag =) Ska bli superkul!


Igår red jag Lillan på ridbanan. Gick bra... Sen red jag Zarre, men han frös så mkt så jag var tvungen att sluta. =(


Idag har jag klippt mig. På Hos oss =) Är nöjd! Toppade håret o klippte snelugg =) Måste gå hejdå //Ronjaaa

Av Ronja Andersson - 8 januari 2013 13:06

Hejsan i helgen har jag varit på ridläger i vännäs med Ronja. i fredags så var det dressyr då gick han jätte fint, på lördan var det markarbete då var han lite pigg och busig. och på söndan banhoppning, då var han super snäll och vi hoppade en 1m bana utan problem. Men imorgon börjar ju skolan igen, jippie, eller INTE

Ställ gärna frågor till mig och Ronja, vi blir glada av alla frågor som ställs!!    


                                    //Linn

Av Ronja Andersson - 3 januari 2013 12:07

Hej!


Igår red jag Ranka och Lillan på norrmalm. Ranka var superfin, hon var mjuk och sökte sig framåt neråt (gick på tygeln). Sen red jag även dressyr med Lillan, det var lite kämpigt men tillslut gav hon efter ch var jättefin!


Inatt har jag sovit hos Linn och det var superkul! Vi började göra en snö koja=) Som vi ska fortsätta med idag tror jag. Just nu är jag hemma, för Linn skulle ut o rida o alla mina hästar skulle vila (utom Zarre, men jag o mamma ska ut o galoppera ikväll)


Har inte så mkt mer att skriva Men ska försöka lägga ut en bildbomb ngn dag. Med min nya kamera!   //Roniaa

Av Ronja Andersson - 2 januari 2013 14:45

Heej!


Skriver lite om mitt 2012 :


Under detta år har det blivit massor med framgångar (lite motgångar också såklart men jaja!) Har tävlat mycket och vunnit o tagit masssa placeringar! Har också hoppat mina första L:A med en vinst!  Osv... BLABLABLA =)


Igår red jag Ranka i ridhuset =) det var superkul och gick superbra! Sen hoppade jag litegrann med Zarre och avslutade med en oxer på 110cm =) Han har kapacitet! Saknar bara den där GALOPPEN! =) =) =)


Idag har jag inte gjort så mycket! Men ska kanske åka upp på norrmalm o rida Lillan o Ranka... men vi får se =) Sen ikväll ska Linn sova här! SKITKUL!!!

                                                  
              Het ingee mer att skriva såå HEJDÅÅÅ //Ronjaaa





Av Ronja Andersson - 1 januari 2013 10:46

GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA! HOPPAS NI FÅR ETT UNDERBART 2013!


Kommer ett inlägg senare om mitt 2012! =) //Ronjaa

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards