ronjaaaandersson

Alla inlägg under april 2012

Av Ronja Andersson - 29 april 2012 16:11

Heejsan!

 

Igår var jag med Linn... Vi skulle ut och skritta Zarre o Stjärnan barbacka för att det var så fint väder. Men när vi just skulle gå ut så började det att spöregna! Men vi for och red ändå. Men när vi kom in var vi jätteblöta.

 

Idag har jag varit o koollat på Erik träningar på norrmalm =) Men nu ska jag typ äta och sen ska vi åka och hoppa på norrmalm på stora utebanan. Jag ska hoppa både Zarre och Stjärnan =)

För på Tisdag är det ju klubbtävling på norrmalm =) Jag ska hoppa Zarre i L:c och Stjärnan ska hoppa L:d - L:c Zarre får bara gå en klass för jag får tydligen inte hoppa fyra klasser för pappa :/ Men nu måste jag gååå... Hejdåååå ///Ronjiiz

Av Ronja Andersson - 25 april 2012 19:51

Hellooooo!

 

Idag har jag tränat dressyr med zarre. Det gick jättebra! han gick i rätt form hela dressyrpasset!!! Det har aldrig hänt förrut!  Sen hopptränade jag Stjärnan för Eva. Det gick också bra! Vi hoppade linjer,svängar,en bana och omhoppningssvängar.. Det gick ju bra förutom att ryttarn red som en kratta :) Har inte riktigt lärt mig hur jag ska rida för att hon inte ska stanna =) Men det kommer väl! //Mvh Ronja

Av Ronja Andersson - 22 april 2012 09:01

Heeej!

 

Nu har man nyss vaknat så nu ska jag äta frukost =) Idag ska jag rida ut med Stjärnan och Zarre får vila. Sen ska jag inte göra så jätte mkt. men här kommer en låt som är sådär.

Coola sporrar   //Ronjiiiiz

Av Ronja Andersson - 19 april 2012 13:50

Heejsan!

 

Sorry för dålig uppdatering. Men idag har jag varit i skolan och i fick sluta 12.00 =)

Igår hopptränade jag för Eva. Jag hoppade Stjärnan och det gick jättebra! Vi hoppade lite kominationer (stavning?)   mm. Och sen på slutet hoppade vi en liten bana =)

 

Men idag ska jag rida ut med Zarre   Har typ inte så mkt. mer att skriva så heejdå //ronjis

  

Här är en bild från ngn. tävling i sommras i vännäs Foto: Sanna Bäckström

Av Ronja Andersson - 16 april 2012 19:20

Heejsan!

 

Idag var det ju skola. Det var ganska jobbigt men iaf.. Idag har jag ridit både Zarre och Stjärnan på norrmalm. Det gick Jättebra! Jag red dressyr för mamma.

 

Här kommer bilder från tävlingen i Vännäs.

 

 Här är alla mina rosetter + plaketter från tävlingen 

 

 

Prisutdelning med Zarre =) Jag blev tvåa där

 

 

  

Jag o Stjärnan på prisutdelning. Vi VANN!!

 

  

Stjärnan efter segern! =)

 

  

Zarre i boxen före tävlingen =)

                                     //Ronja    

Av Ronja Andersson - 14 april 2012 17:17

Heejsan!

 

Nu har jag just kommit hem från en lyckad tävlingsdag på norrmalm. Jag hoppade Stjärnan i L:D och i L:C. I L:D fick jag noll fel och rosett. Och i L:C var det bed. A:0 A:0 Och jag dubbelnollade och vann!

 

Med Zarre hoppade jag L:C och L:B. I L:C dubbelnollade jag och blev tvåa! Och i L:B fick jag en rivning i grunden. Men jag är SUPERNÖJD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!

En bild från segern idag =)

             Mvh Ronja

Av Ronja Andersson - 12 april 2012 11:25

Hellooo!!

 

Sorry att jag inte hann skriva ngt igår efter tävlingen...

 

Först var jag på norrmalm och hoppade en liten omhoppning med Zarre.. Sen for vi hem och bytte hästar och tog med oss Stjärnan o Bella. Jag hoppade stjärnan i L:D (70 cm) Och L:C (80 cm) Jag rev första hindret i båda klasserna. Men jag är ändå nöjd.  

 

Idag ska vi åka till agnäsbacken och sova där en natt. Linn ska också följa med =) =) =)

Det ska bli himla roligt!

 

Nu sitter jag och väntar på att Linn ska komma sen ska jag gå ut och mocka.

En bild på jag o zarre i sommras  //Ronja

Av Ronja Andersson - 11 april 2012 21:18

Hejsan svejsan!!! I natt så sov jag hos mormor och morfar för att mamma jobbade kväll och natt.  Idag så hoppade jag på Norrmalm, det gick bra jag hoppade en liten bana på kanske 80, 90 cm.  Tittade på gammla kort och hittade några fina!!!

 

Jag och min gammla häst Sudden på en prisutdelning i Västerbottens ponnycup.

Jag och min gammla häst Zonny (Gervides zonny) på en hoppträning! :)

Jag och Kalle (Qualitys no name) mammas gammla häst!!   

Våran gammla hund Wilma!!  


                                // Linn <3 <3 <3

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards