ronjaaaandersson

Alla inlägg den 30 januari 2015

Av Ronja Andersson - 30 januari 2015 23:54

Hej!  Idag/eftermiddag/kväll har vi varit i stallet hela tiden. Mamma red ut på Ranka medans jag mockade. Sen efter en god middag åkte vi till norrmalm med alla ponnysar. Jag började rida Lindy. Och vi testade att ha ländtäcke på henne så hon inte skulle frysa, för vi helklippte henne igår!

Hon har haft ländtäcke en gång förut, men då fick vi lov att ta av det Och det gick inte mycket bättre den här gången. När jag började trava drog hon in bakbenen under sig och sprang iväg några steg. Sen tvärstannade hon och började stegra och hoppa osv. Så i fick lov att ta av det den här gången också...

Men illafall så red jag inte fram så jättelänge, bara tills hon var lite varm i kroppen. Då hoppade jag fram några gånger på ett räcke. Sen hoppade jag en linje några gånger, innan vi gjorde en liten bana på 4 språng ;) Hon var jättefin. Och anledningen till att vi var och hoppadae är för att det är årets första tävling IMORGON!!! Som jag har längtat ;)

Hoppade inte så många gånger, bara så att jag kände hur jag skulle rida. För vi bytte bett på henne, tillbaka till hack.


Sen red jag Nagar. Samma "bana" som med Lindy, fast med galoppbommar med olika avstånd istället för hinder. Han var lite pigg och stark, men helt ok! Måste träna upp styrkan på honom nu, speciellt i dom där bakbenen!


Till sist duschade vi Kingen och Lindy så att dom är rena och fina på tävlingen.

Som ni förstår så spenderades näst intill hela kvällen i ridhuset, men kul är det! :)


Nu är det bäst jag sover, så jag orkar tävla imorgon. Tävlingen startar kl 15.00 och vi ska åka hemifrån vid 13.00 och innan det ska jag rida ut på Nagar.


Lindy sa gå LC, LB. Och för första gången Avd A!


Gondatt, sov gott!


Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards