ronjaaaandersson

Alla inlägg den 13 januari 2015

Av Ronja Andersson - 13 januari 2015 21:42

Halloj!


Igår var det Lotta träning, och jag red Lindy. Vi testade ett nytt bett på henne, Kimbelwick (samma som jag rider Nagar med). I början tyckte hon det var lite för skarpt, men sen blev det mycket bättre.


Iallafall så började vi värma upp tillsamans på en 8 volt över några travbommar, sen red vu på en volt utan stigbyglar i skritt och flyttade undan skänkeln åt båda hållen, så det blev sick-sack ungefär. Vi gjorde det i andra varvet också.

Efter det, fortsatte vi rida på en stor volt, fast med stigbyglar i trav och galopp. På den öppna delen (där det inte var några väggar) skulle man rida skänkelvikning/öppna, sen fatta galopp och galoppera tills man kom till den öppna delen igen. Gjorde även det i båda varven =)

Lindy blir bara bättre och bättre på att flytta undan. Det gick bäst i skritt, men i traven tyckte hon det var jättejobbigt så hon blev lite seg. Men det ska vi fofrtsätta träna på, blir så mycket enklare i hoppningen om hästarna är lydiga för skänkeln!!


Sen började vi hoppa några små övningar.

En övning vi gjorde var att först rida över travbommarna, sen flytta undan på båge till ett räcke med en travbom framför, efter det skulle man galoppera och rida noggrann väg till en oxer, sen bryta av till trav, flytta undan på båge till travbommarna.

 

Vi gjorde massa fler väldigt bra övningar, men jag hinner inte rita upp alla.


Vi avslutade iallafall med att hoppa en bana. Och här kommer den =) :

 


Lindy skötte sig  jättebra när vi hoppade, hon var jättelydig och fin. Hoppade jättefina språng också, vad mer kan man begära?! Haha nä men jag måste träna henne mer markarbete! För hoppa kan hon!



Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards