ronjaaaandersson

Alla inlägg den 20 januari 2015

Av Ronja Andersson - 20 januari 2015 21:50

Hej!


Ikväll har jag ridit Lindy på ridbanan. Passade på att lägga fram två bommar längst ena långsidan också. Red olika antal galoppsprång där emellan. 5,6 och 7 galoppsprång fick jag in. Men jag tänkte samtidigt på att ha kvalité i galoppen, inte bara släppa tyglarna och gasa på bara för att få in 5 galoppsprång.

Hon tyckte det var väldigt jobbigt att korta galoppen, men det gick ändå väldigt bra!

Hon var lite studsig i början, men inte i närheten av vad hon var igår.

Det var så himla kul att rida henne ikväll, red i ca 45-50 minuter även fast jag höll på att frysa ihjäl i slutet.  Hon var inte alls lika spänd och rädd som hon brukar. Jag kunde till och med ha en dunjacka på mig och ha håret utanför jackan (förut fick jag stoppa håret i jackan för att hon var rädd för ljudet). Och jag kunde även ta av och på mig handskarna när jag satt på henne =) Så hon gör framsteg, och det känns väldigt skönt såklart.

Bild från när vi var på norrmalm i Söndags.

 


Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards