ronjaaaandersson

Alla inlägg den 18 januari 2015

Av Ronja Andersson - 18 januari 2015 21:33

Halloj!


Idag spenderades ungefär hela dagen på norrmalm. Vi tog med oss alla 4 hästarna dit.

Jag började rida Lindy, hoppade henne lite också. Det var tänkt att Hannah skulle rida Lindy, men hon kunde inte så då blev det hoppning istället.

Iallafall så var det Erik träning på norrmalm idag, och vi passade på att hoppa lite i pausen på övningarna som stod framme.

Började travhoppa ett räcke ungefär 4 gånger, sen i galopp några gånger.

Efter det hoppade jag 3 räcken efter långsidan med 5-6 galoppsprång mellan varje. Väldigt nyttig övning för Lindy, både träna på att hålla sig rak och orka korta/länga galoppen.

5 galoppsprång stämde perfekt för henne, men när jag skulle rida på 6 orkade hon inte riktigt hålla ihop sig så det blev nåt travsteg ibland.

Sen red jag på 5 mellan dom två första och sen 6 galoppsprång till det sista, vilket funkade super!

Avslutade med att hoppa en liten bana:

 


Sen skulle Saga träna för Erik med Kingen, så jag fick galoppera honom lite så att han inte skulle vara så pigg. Men han skötte sig jättebra, och träningen gick strålande =)


Efter det red jag Nagar, och vet ni vad?! Jag hoppade honom för första gången efter vilan!!! LYCKA!! Som jag längtat =) Hoppade samma långsida som med Lindy (dom tre räckena), men hoppade bara typ 30 cm. Han var iallafall jättefin! Märktes att han tyckte det var kul att äntligen få hoppa igen =)

Nu är det bara lite muskler och kondition som krävs innan första tävlingen för i år!


När vi kom hem fick Nagar lite välbehövlig massage efter dagens hoppning.


Använder den här massage apparaten när jag masserar honom, sen smörjer jag in med Arnika som är ett värmande liniment.

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards