ronjaaaandersson

Alla inlägg den 25 januari 2015

Av Ronja Andersson - 25 januari 2015 19:56

Idag var det Carro-träning på norrmalm med Nagar. Första hoppträningen för honom efter vilan, och han var jättepigg och glad =). Vi började med att hoppa studs efter en långsida, sen travade vi över en vattenmatta på båge till två murdelar som man skulle rida mellan.  Han var lite stark över studsen, men sen började jag rida ordentligt, och då var han jättefin! Han har nog längtat efter att få hoppa, för han hoppade runt och fint över vattenmattan och hoppade över murarna också, som man egentligen bara skulle trava mellan.   


Sen hoppade vi 2 och 2 på en åttvolt, en evighetsövning som vi hoppade tills det kändes bra. Nagar var jättefin, flyttade undan skänkeln jättebra och hoppade fint (hoppade inte alls högt)

 

Efter det hoppade vi en linje på andra långsidan. En kombination räcke - räcke med två galoppsprång, sen tre galoppsprång fram till en oxer.

Hoppade den två gånger, Nagar var jättelugn och fin. Hoppade jättefina runda språng.


Sen skulle dom andra hoppa en bana, men jag slutade där eftersom det var andra gången Nagar hoppade efter vilan.


Så kul att vara igång igen!

Här får ni en mysig godnattpuss från Nagar   

 


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Förresten! Igår bytte jag och mamma hästar, så jag red Ranka. Och hon var superfin! Galopperade för första gången efter vilan också! Finaste hästen =)


Av Ronja Andersson - 25 januari 2015 19:27

Idag direkt efter jag ätit frukost gick jag ut till stallet och red Lindy. Passade på att rida ut i det fina vädret, första gången jag red ut henne själv!

Hon var jättesnäll och försökte inte vända eller nånting! Inte alls lika studsig som hon brukar vara, kunde till och med trava lugnt och hyfsat avslappnat!

Red galopp intervaller ett tag också. Öka fram till en lyktstolpe och minska till nästa. Tillslut ökade jag bara 3 språng och minskade 3.

Hon skötte sig super, det hon var mest rädd för var alla snöhögar ;) Red i 45-50 minuter, och jag ville nästan inte sluta.


Här kommer några bilder från idag :)


       



Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards