ronjaaaandersson

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Ronja Andersson - 9 april 2013 21:47

Hejsan idag har jag varit ute och sprungit(!) efter skolan med Nisse, våran hund. Sen har jag bakat idag igen. Den här gången vart det en pitekaka. Jag var ute och borstade och pussade på knut, och gav han ett äpple. Men här kommer mina svar på frågorna som Tilda ställde:
Högsta ni hoppat? - 115 cm med Knut.
Största och minsta häst ni ridit? (Höjd) - vet inte.
Vilka raser är era hästar? - Welsh.
Varför började ni blogga? - Så många andra hade en blogg, och det såg kul ut.
Bästa minne med eran häst? - När jag fick honom.
Favorit blogg? - vet inte, alla är ju så bra.
Beskriver eran ridstil med 3 ord.- kommer inte på några.
Värsta avramlingen? - när jag stegrade õver med en kompis häst.
Hur gammal är ni? - jag är 13, fyller 14 i år.
10 hästar som ni känner? - Börje, Lilltrollet, Copelia, Bosse, Zarre, Mansell, Ranka, Sune, Ina, Barret.
Bästa tävlingen? När vi var i Ö- vik på dressyr tävling och Knut var jätte fin och vi vart placerade i alla klasser vi startade i.
Vilken sorts häst gillar ni tex pigg, lat, het? - pigga men inte för pigga.

This or that
Sommar/Vinter - sommar
Häst/Katt - häst
Hund/Katt - jag tycker båda
Läsa blogg/Blogga själv - Blogga själv
Läsa "kändis blogg"/Läsa "inte kändis blogg" - läsa "inte kändis blogg "

//Linn <3

Av Ronja Andersson - 9 april 2013 20:08

Heej!


Ursäkta för dålig uppdatering från min sida... Har bara inte hunnit...


Igår var vi påp norrmalm och red/hoppade pyttelite. Jag började med att mjuka upp Bosse. Red påp volt och ställde igenom han ordentligt. Sen red jag lite serpentinbågar mm. Hoppade sen på volt över ett litet litet hinder. Mitt mål var att få honom att vara avslappnad och hoppa mjukt och fint=) Hoppade över det i båda varven. Sen hoppade jag över två små hinder längst långsidan, jag övade på att öka och minska galoppsprången däremellan. Det gick faktiskt över förväntan! Men jag måste träna på att rida på ett rakt spår! Bosse är lite vinglig. Men det är bra att jag vet vad jag ska träna på så att man inte bara sitter och rider runt runt!


Saga red Zarre medans jag red bosse och hon hoppade samma saker som jag. Det gick också jättebra! Saga var så koncentrerad och Zarre var jätteduktig!


Bilder från Timrå. Foto: Felicia Hedlund


Idag har vi ridit ut, det gick att trava på några ställen så där red vi fram och tillbaks! =)


Nu har jag inge mer att skriva  så hejdåå! //////Ronjaa

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards