ronjaaaandersson

Alla inlägg den 1 april 2013

Av Ronja Andersson - 1 april 2013 21:44

Hejsan Hejsan!


Idag har det varit en riktig hästdag! Det började imorse vid tio då vi var på norrmalm och hoppade. Jag hoppade Bosse och Saga hoppade Sune. Vi hade banhoppning. Det gick jättebra! Bosse var så himla fin! Jag hoppade en bana på 80-90 cm, eftersom det är tävling på lördag i Timrå! Och då ska jag hoppa han typ LD LC. Avslutade med att hoppa några omhoppningssvängar. Shiiit vad han kan svänga asså! Jag svängde jättesnävt till en oxer och han bara klöste sig genom svängen. Riktigt fin ponny det där är (utan att skryta).

När vi hade hoppat klart skulle mamma hoppa Ranka. Det gick också bra, och vi avslutade med att jag fick hoppa en liten bana med henne på typ 80cm. Det gick så sjukt bra och hon hoppar så himla fint!! Haha ni ska känna känslan när hon hoppar! Det känns som att hon är två meter över hinderna och man är i luften en evighet =)


Sen åkte vi hem och åt lunch. Sen gick jag ut och red Mansell medans mamma klippte Zarre. Red ut och på galoppbanan. Han är såå rolig och man kan inte annat än le när man rider honom.   . När jag ridit han klart så hjälpte jag mamma att klippa Zarre typ lyfta benen eftersom vi skulle helklippa han! Men jag behövde typ inte hjälpa till något för han står som ett ljus när man klipper han.

Men han blev riktigt snygg när vi var klara!  Och eftersom jag red alla andra hästar så for jag ut och red han också! Han var skitpigg! Haha han skrek,sparkade,bockade mm. Han var så himla glad! Öronen spetsade och jag fick nästan bromsa honom!! Jag red ut + galoppbanan. Sen travade jag av han på¨ridbanan.


Idag har jag alltså ridit 4 hästar =)  Det är verkligen nyttigt att rida sså många olika hästar. Man lär sig så himla mycket!!


Men nu ska jag sluta skriva så hejdåå //Ronja

Älskar den här bilden på min lilla Prins! 


Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards