ronjaaaandersson

Direktlänk till inlägg 25 mars 2015

Carroträning 24/3

Av Ronja Andersson - 25 mars 2015 21:15

Hej!


Igårkväll hopptränade jag för Carro med Lindy. Kom hem sent, så hann inte blogga efter träningen.

Iallafall så tränade vi på lydnad. Började hoppa över 3 kryss som stod på medellinjen. Först med stora bågar, och mellan kryssen (ute på långsidan, svårt att förklara) låg det en bom. Så man hoppade ett kryss, båge till bommen och sen på båge till nästa kryss.

Sen hoppade vi över samma kryss, men med snäva svängar.Så man hoppade alla kryss snett. Gjorde det några gånger tills alla var nöjda.

Efter det hoppade vi över 4 räcken. 2 på varje långsida, med lika långt avstånd emellan. Men man skulle variera antalet galoppsprång. Så på första långsidan kanske man skulle ha 5 galoppsprång mellan, och på andra långsidan 6 galoppsprång. Det tyckte Lindy var jättejobbigt, och när jag skulle korta galoppen blev hon lat och bröt av till trav. Hon blir sur om man tar i tyglarna,  man måste öka/minska med kroppsspråket. Men på slutet var hon jättefin!

Avslutade med en bana. Och där hoppade Lindy super! Och lyssnade jättebra åde framåt och tillbaka. Bästa rundan på hela passet! ;)


Bild av Vilma ( http://vilmabackstrom.horseworld.se )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Andersson - 20 juni 2017 00:21

8688919412

Av Ronja Andersson - 29 november 2016 13:46

Här kommer en liten presentation om hästarna som står i stallet just nu!   Först ut blir So Long (Lasse): Min egna häst som vi köpte i augusti. Valack-f.09 e. Lux Z-Stakkato. Vi har hunnit starta några tävlingar, och varit med på Ungdomslandslage...

Av Ronja Andersson - 27 september 2016 21:25


I helgen var vi i Näset, Sundsvall på Ungdomslandslagens Breddträning. Det var för alla ponnyryttare, childrens och juniorer som har tävlat minst LA, och som satsar mot toppen! Det var en 2 dagars träning för Fredrik Spetz, som är en duktig ryttare p...

Av Ronja Andersson - 20 september 2016 21:49

I helgen var vi på ponnytävling i Piteå. Pappa fick vara hemma för att ta hand om hästarna medans jag, mamma och saga åkte med Acke och Kingen. Saga hoppade Kingen och jag fick leka B-ponnyryttare igen då jag hoppade Acke. Jag red LC-LB på lördagen...

Av Ronja Andersson - 5 september 2016 21:45

I torsdags och fredagd var Pontus Westergren här i Vännäs igen och höll träningar. Jag var med och red med Lasse :)   Första dagen tränade vi på att lägga volter. Tiometersvolter. Vi gjorde det i skritt, trav och galopp, med och utan hinder, med...

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards