ronjaaaandersson

Alla inlägg den 20 mars 2015

Av Ronja Andersson - 20 mars 2015 23:50

Just nu sitter jag på rummet här i Bollnäs, Nagar står och äter sitt hö och laddar inför imorgon. Och på Söndag, då blir det första omgången av Elitserien 2015. Taggad


Det ni just läst drar vi bara ett stort streck över.... För nej, vi är inte alls i Bollnäs. Jag ligger hemma i min egen säng, just sett Lets Dance på våran egen tv, i vår egna soffa och Nagar står i sin egna box här hemma.


Det var nämligen såhär: När mamma var ute i stallet igår såg hon att Nagars ben var svullet. Hon tog ut honom i stallgången och kände på benet. Varmt och Svullet.

Ringde mig och sa att jag skulle komma ut. Trodde först inte på vad hon sa, ville inte tro.

Kylde med iskallt vatten i 20 minuter.

Sen lät vi honom stå i boxen ett tag, innan vi tog ut och sprang med honom. Han var liiiiiiite halt. Men inte mycket alls.

Mamma smörjde in med kylgelé osv.

Då bestämde vi att vi inte skulle åke till Bollnäs..  

Det är viktigast att han blir bra. FORT.


Imorse var han bättre, men inte helt bra. Det är bara att hoppas att det går över snabbt.


Vi kom fram till att det helt enkelt inte är tänkt att jag ska tävla Elitserien med Nagar.

Förra året gjorde han ju illa ögat (se bild nedan) just innan vi skulle åka. Och nu är han svulllen i benet, just innan vi ska åka.

Får sitta och kolla på equipe och hejja på vårat grymma lag härifrån!

Men nu är vi (om möjligt) ännu mer taggade till omgång 2!

Nagars öga förra året:

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards