ronjaaaandersson

Alla inlägg den 31 mars 2015

Av Ronja Andersson - 31 mars 2015 22:00

Halloj!


Idag när jag slutade skolan tog jag bussen hem, bytte om till ridbyxor direkt jag kom innanför dörren här hemma. Sen gick jag ut och red Lindy. Fick bli en uteritt, nu när det går att rida ute. Grusvägen var helt mjuk där det inte var något slask kvar.

Lindy var jättesnäll och lugn idag:) Körde lite backträning, bara för att det var mjukast i backen. Red ca 5 gånger upp och ner för backen. Härligt var det! Red i ca 40-45 minuter.


Direkt jag släppt ut henne i hagen igen, tog jag in och red Kingen. Red ut honom också. Massor med galopp. Han var jättesnäll han också! Red i 45 minuter.


Sen åt jag middag lite snabbt, innan vi åkte till norrmalm med Ranka och Nagar.

Saga red fram Nagar medans jag red Ranka. Jag hoppade lite med henne. Red över 2 klossar där jag varierade antalet galoppsprång, mellan 6-8 galoppsprång fick jag in.

Hon tyckte det var superkul att hoppa! Hon bara drog iväg när jag vände upp mot hindret ;)


Saga testade hoppa Nagar också, för första gången. Det gick jättebra, han är väldigt snäll!!:)

Sen hoppade jag honom. Lydnadshoppning. Började rulla över ett klosshinder, på en åttvolt. Han skulle ha samma galopp före och efter hindret. Drog iväg lite i början, men sen började jag rida ordentligt och då var han fin! Sen hoppade jag över klossen som stog mitt på medellinjen, på båge antingen till änster eller höger, över ett litet räcke. Han var superfin i slutet, riktigt mjuk och avslappnad!

Men det blir nog bra med dressyrträning imorgon! Var längesen nu!


Lär kännas imorgon att jag ridit 4 hästar idag. Men kul är det!



Godnatt, sov gott!   

Här kommer en godnattpuss från Rankis ;)

Av Ronja Andersson - 31 mars 2015 21:42

Hej!


Som ni såg i mitt förra inlägg, så har vi varit borta i helgen. Vi satte oss i  bilen efter lunch i fredags, körde hela dagen, stannade och sov på hotell i Örebro. Dagen efter åkte vi vidare ner till Göteborg. Där provred Saga en ponny, som vi tog med oss hem. På hemvägen körde vi till underbara Strömsholm, sov där en natt på vandrarhem innan vi körde hela vägen hem på söndagen. Många mil i bil blev det! Totalt 210 mil, på en helg! Men det var det värt, speciellt när vi hade den här godingen i transporten:

Det här är en B-ponny som vi har fått låna till Saga. Han är 15 år. Har tävlat upp till Msv B. Pigg men inte det minsta stark. Är väldigt välriden, som värsta dressyrponnyn!

Världens sötaste   


Lite fler bilder från helgen:




Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards