ronjaaaandersson

Alla inlägg den 8 mars 2015

Av Ronja Andersson - 8 mars 2015 21:28

Hej!


I veckan har jag haft sportlov, har hunnit göra massa saker (förutom att blogga då).


Sportlovet startade ju med en helg på Göteborg Horse Show. Sen när vi kom hem har jag ridit massor! Minst 2 per dag.

I Tisdags hopptränade jag för Carro med Lindy och Nagar. Nagar gick i Elitlags-gruppen. Lindy var väldigt glad och positiv vilket kändes bra, hoppade kombination och allt, så hon har nog glömt det som hände på Hippo nu!

Nagar var superfin! Hoppade en bana på Msv B, och han hoppade jättebra och jag visste hur jag skulle rida! Aslutade med en kort omhoppning bara för att träna på att få framåtlägen till hinderna och att hålla galoppen i svängarna. Även det gick strålande ;)

Red Ranka på kvällen då också.


Sen i Onsdags red jag Lindy och Nagar innan vi åkte till husvagnen. Stannade där till Fredag.


När vi kom hem från husvagnen åkte vi till norrmalm med alla 3 ponnysar. Hoppade lite lydnadsövningar. 3 klossar längst medellinjen som man red serpentiner över, även en linje på 4-6 galoppsprång. Gick bra!


Igår (lördag) var det storm ute! Hade tänkt rida alla 4, men Lindy och Ranka fick vila då dom blir vilda(re) när det blåser.

Red iallafall ut på Nagar och Kingen, och båda skötte sig jättebra :)


Idag hade vi tänkt åka till ridhuset med Ranka och 2 till, men det blev inte då mamma är sjuk. Så jag red ut på Ranka, Lindy och Nagar.  Ranka var lite pigg och tittig, men väldigt snäll! Och vet ni vad... Grusvägen var helt mjuk! Så härligt!

Sen så red jag ju då ut med Lindy, och hon var mer vild än tam kan jag säga! Hon var LIVRÄDD för några snöhögar, så hon tvärvände, stegrade, hoppade rakt upp i luften mm. mm. Men efter ett tag började hon slappna av. Galopperade upp och ner för en backe några gånger bara för att hon skulle göra av med lite energi!

Avslutade dagen med att rida Nagar. Och han var raka motsatsen till Lindy ;) Väldigt lugn och snäll!;)


Nu är det bäst jag sover så jag orkar upp till skolan imorgon... GODNATT!   

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards