ronjaaaandersson

Direktlänk till inlägg 24 maj 2015

Surfhoppet 2015!

Av Ronja Andersson - 24 maj 2015 21:49

Hej!


I helgen har det varit tävling på SURF, Fredag-Söndag. Inte dom bästa resultaten, men Lindy har återigen visat att hon är en stjärna!

Här kommer lite resultat:


Fredag:


Kingen LB - 8 fel. Han var väldigt fin, hoppade av på hinderna (annars brukar han vilja komma nära). Rev en kombination, men annars bra!


Lindy LB - 5 fel. Hon stog emot väääldigt mycket. Kändes som att hon galopperade med raka framben. Var jätterädd för allt och gick inte fram ett steg. Fick sitta och smacka rund hela banan. Hon sprang förbi ett hinder då hon såg någonting läskigt. Annars hoppade hon allt, lite tveksamt :)


Lindy LB+5, Sveland Cup Zonfinal - 8 fel. Mycket mer framåt i den klassen, hon var inte alls lika rädd för allt. Rev en oxer som vi kom lite nära på, och sista hindret vilket var väldigt onödigt, ett litet skitpet.

Kom iallafall 2:a i klassen (hade vi inte rivit sista hindret hade vi vunnit men, men.) Och vi är kvalade till Finalen i Sveland Cup som går i Skövde på Grevagården!!! Dom 3 främst placerade gick vidare dit. Så kul :)


Lördag:


Lastbilen gick sönder på morgonen just innan vi skulle åka så Lindy fick lov att stanna hemma eftersom vi var tvugna att ta transporten. Nagar och Kingen fick följa med.

Det SPÖregnade på morgonen. Saga skulle hoppat LC med Kingen, men valde att stryka sig pga att det verkligen ÖSTE ner!

Sen slutade det regna lagom till jag skulle tävla :)


Kingen LB - 4 fel. Ännu bättre runda i den klassen. Fick bättre flyt och han hoppade strålande. Kom helt fel på näst sista hindret så han rev det. Men en väldigt bra känsla på en snäll ponny :)


Nagar LB - 0+4 fel. SVINBRA runda verkligen. Jag red superbra och han hoppade strålande. Fick ett stopp i omhoppningen, vet egentligen inte riktigt varför. Jag kanske möjligtvis råkade luta mig lite framåt. Lite trist att man måste rida helt perfekt på Nagar varje gång för att han ska hoppa. Hade han inte stannat hade vi nog vunnit. Men det är sånt som händer.

Får bortse från det och komma ihåg att det var en väldigt bra runda , med bra rytm och sjukt fina språng!


Nagar LA - Ute. Han var grymt fin på framhoppningen, och jag hade en bra känsla när jag gick in på banan. Men han stannade på ettan. Red väldigt bestämt runt resten av banan och han hoppade bra då, men han stannade på sista hindret. Tycker att han var osjyst i den klassen, för jag red bra. Jag vet att jag  rätade upp mig, höll i tygeln och höll om med benen. Kunde nog inte ha gjort så mycket mer. Varken jag eller mamma vet varför han gjorde så. Bara att träna vidare då.


Söndag:


Nagar fick stanna hemma. Tog med oss Lindy och Kingen. Hade vi haft lastbilen skulle nog Nagar ha fått följa med och hoppa LB, men nu blev det inte så.


Lindy LC - 0-0 fel. Hoppade bara en klass idag, valde LC bara för att Lindy skulle tycka det var enkelt och slippa stå emot osv.

Hon var riktigt fin. Väldigt bra runda. Superfin i grunden, perfekt på linjerna. Omhoppningen svängde vi så snävt vi kunde. Men jag fick typ jaga henne runt då hon stog emot liite idag också. Hon flöt ut lite i svängarna, men hoppade bra. Vi avslutade helgen på topp och slog till med VINST!!


Har varit en helg med väldigt tekniska banor, av Lennart Lindelöw. Inte så bra resultat över lag. Men jag är iallafall nöjd med helgen, och vi kunde inte ha avslutat den bättre :)


Bild på Lindy i enligt henne sitt läskiga fladdrande täcke hon vann ;) (haha kolla örat, något tveksam ponny)


Bild från prisutdelningen idag :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Andersson - 20 juni 2017 00:21

8688919412

Av Ronja Andersson - 29 november 2016 13:46

Här kommer en liten presentation om hästarna som står i stallet just nu!   Först ut blir So Long (Lasse): Min egna häst som vi köpte i augusti. Valack-f.09 e. Lux Z-Stakkato. Vi har hunnit starta några tävlingar, och varit med på Ungdomslandslage...

Av Ronja Andersson - 27 september 2016 21:25


I helgen var vi i Näset, Sundsvall på Ungdomslandslagens Breddträning. Det var för alla ponnyryttare, childrens och juniorer som har tävlat minst LA, och som satsar mot toppen! Det var en 2 dagars träning för Fredrik Spetz, som är en duktig ryttare p...

Av Ronja Andersson - 20 september 2016 21:49

I helgen var vi på ponnytävling i Piteå. Pappa fick vara hemma för att ta hand om hästarna medans jag, mamma och saga åkte med Acke och Kingen. Saga hoppade Kingen och jag fick leka B-ponnyryttare igen då jag hoppade Acke. Jag red LC-LB på lördagen...

Av Ronja Andersson - 5 september 2016 21:45

I torsdags och fredagd var Pontus Westergren här i Vännäs igen och höll träningar. Jag var med och red med Lasse :)   Första dagen tränade vi på att lägga volter. Tiometersvolter. Vi gjorde det i skritt, trav och galopp, med och utan hinder, med...

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards