ronjaaaandersson

Alla inlägg den 14 maj 2015

Av Ronja Andersson - 14 maj 2015 00:04

Heej!


Idag var jag ledig från skolan, vilket innebar att jag hann rida några hästar.


Startade dagen med ett härligt dressyrpass för bästa Katarina, med Nagar såklart. Vi jobbade mycket i galopp, mycket förvänd galopp! Han var riktigt fin idag, inte alls bråkig i början som han brukara vara! Det gick riktigt bra, red förvänd galopp på rakt spår och flyttade bakdelen innanför. Riktigt bra övning för att komma åt Nagars bakben ordentligt!


Sen red jag Chanel här hemma på ridbanan, hoppade lite småhinder också. Red serpentiner över 3 små hinder som stod på medellinjen. Försökte få henne att vara lugn, galoppera hela galoppsprång, och inte hoppa så långt. Riktigt fin i slutet! Kommer bli en rolig vecka med henne ;)


Efter middagen red jag ut på Lindy, som vilat i 2 dagar. Hon var lite pigg, men det var kul. Galopperade ganska mycket bara för att göra av med lite energi, det behöver hon ;)


Sist men inte minst red jag Ranka här hemma på banan. Hoppade samma sak som med Chanel. Ranka var riktigt fin, jämn och bra galopp hela tiden. Hon gick i rätt form, och lyssnade på mig. Fina Fina häst!<3


Tänk om man var ledig varje dag, vad många hästar man skulle kunna ha! Hade lätt kunna rida 6-7 st/dag. Bara man hade hästskötare som mockade till alla :)


Nu ska jag ta och sova, lika många (om inte fler) att rida imorgon också. Godnatt!


Bild på Chanel från uteritten igår!

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards