ronjaaaandersson

Alla inlägg den 18 januari 2014

Av Ronja Andersson - 18 januari 2014 23:06

Heej!

Har spenderat näst intill hela dagen på Norrmalm idag känns det som. Varit där 2 gånger. En gång innan middagen och en gång efter.
Första gången var vi dit med Bosse och Zarre. Jag började rida Bosse medans mamma longerade Z. Red bara lite lugnt då han har vilat ett tag. Men han var fin som vanligt! Sen var det bara att hoppa upp på nästa ponny;) Förväntade mig en supertaggad Zarre med massor av överskottsenergi. Men jag hade totalt fel! Han var inte alls pigg. Men det var väl för att han tycker det är jättetråkigt att vara i ett ridhus! Jag red honom iallafall på tygeln så att han skulle få jobba lite. Och på slutet gick han faktiskt riktigt fint!

Sen var det bara att åka hem o äta middag som bestod av Tacos och därefter gå ut till stallet igen.
Denna gång åkte vi med Ranka,Maja och Nagar. Och alla tre skulle hoppas. Jag började rida Nagar. Han var lite spänd och så. Jag tränade på att ställa honom ordentligt innåt i vänster varv. För det är något som JAG har svårt med! Det gick väl sådär. Jag fick inte igenom det helt, men vissa bitar var han riktigt fin! Sen började jag rulla över en kloss i galopp. Tränade på att jag skulle titta rakt fram över klossen och att Nagar skulle behålla samma galopp.
Efter det hoppade jag först klossen på ena kortsidan och sen fortsatte jag galoppera till andra kortsidan där det stod 3 klossar/låga räcken på böjt spår med 1 galoppsprång mellan varje. Nagar ville gärna öka mellan dom, men jag fortsatte att rulla på tills det var bra!
Sista övningen hoppade jag bara några enstaka gånger, då vi bestämde oss för att åka upp någon annan dag och hoppa Nagar. Men det var iallafall en bom och ett galoppsprång till en oxer och sen direkt efter en kloss. Alltså samma övning som vi hoppade i Strömsholm om det är någon som minns det. Han drog iväg lite dom första gångerna, men sedan hoppade han faktiskt hyfsat lugnt och avslappnat och då bestämde vi oss för att sluta.

Sen var det då Rankas tur. Jag hoppade henne eftersom mamma fortfarande har ont i ryggen. Red exakt samma övningar som med Nagar.
Allt gick som en dans och hon överhoppade sig inte alls så mycket som hon brukar göra! Jag hade en bra galopp och red med henne. Jag stog upp i lätt sits och bara var stadig så att hon kunde sköta sitt och jag mitt! Riktigt nöjd! Är så taggad inför tävlingarna med henne!
Men nu är det bäst att jag försöker sova. Så Godnatt //Ronja

Av Ronja Andersson - 18 januari 2014 10:07

Heej!


Idag kommer det vara en hel dag i stallet kan jag säga! Alla hästar ska ridas och det blir troligtvis jag som får rida alla utom Maja då.

Tror att alla ska gå i ridhuset utom Bosse, för han ska jag ut o galoppera på åkern =)


Nagar ska iallafall hoppa och Zarre ska bara få slut på nån energi! Ni anar inte hur pigg han var igår när jag red honom på åkern! =)


Men nu ska jag iallafall klä på mig och gå ut och fota hästarna i hagen!


Kommer ett inlägg ikväll också! Hejdåå //R

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards