ronjaaaandersson

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Ronja Andersson - 6 januari 2014 20:50

Heej!


För er som har läst ett av de tidigare inläggen, så har vi lagt upp en plan med Nagar. Och igår var det hoppning som stod på schemat.

Eftersom han bara hoppat serier så tänkte vi ställa upp en bana istället.


Vi började med att trava bommar. Nagar var lite rädd för en vattenmatta som låg i hörnet, men efter ett tag när han lärt sig att den faktiskt inte ville äta upp honom så gick det bättre. Sen byggde vi på så att man red först travbommarna och sen fattade vi galopp och red på en båge mot ett kryss med en galoppbom framför och en bakom. Därefter gjorde vi tvärtom först krysset och sen bröt vi av till trav och travade över travbommarna. Nagar var faktiskt riktigt fin och lyssnade på mig.

Efter det hoppade vi ett räcke på en åttvolt. Så vi bytte var efter varje gång vi hoppat över räcket.

Sen avslutade vi med att hoppa en bana. Nagar var faktiskt riktigt riktigt fin. Han var så lugn och lyssnade på mig hela tiden! Känns som en bra uppladdning inför Strömsholm!


Idag var det ju då dressyrträning som vi hade på schemat. Jag tränar dressyr för Katarina som ni kanke vet? Tränade dressyr i fredags också.

Idag tränade vi på att flytta undan för skänkeln och att öka och minska galoppen. Han var väldigt spänd och stretade emot från början. Men mot slutet blev han riktigt fin! Dock. inte lika fin som förra träningen men. Vi tror att han hade lite träningsverk från hoppningen och så.


Vi filmade även när jag hoppade igår och dressyren idag för att dom från Strömsholm ville att man skulle skicka in filmer innan fredag. Så att dom kunde titta lite och "förbereda" sig. Så filmer kommer upp snart.


Hejdåå!

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards