ronjaaaandersson

Alla inlägg den 4 januari 2014

Av Ronja Andersson - 4 januari 2014 00:04

Heej. Nu tänkte jag berätta om vilka planer jag har för hur hästarna ska gå i veckan.

Fredag (idag) : Nagar gick ett hårt dressyrpass i ridhuset för Katarina. Han gick strålande från början till slut! Så kul att rida dressyr när det väl går bra! Vi red volter i galopp i varje hörn, flytta bakdelen utanför spåret och ökade o minskade galoppen ordentligt. Han lyssnade på mig och jag hade kontakt i bettet hela tiden. ?
Zarre har också gått i ridhuset idag. Red i ca 45 minuter. Inte så jättehårt. Men jag övade på att öka och minska galoppen och att han skulle gå fram för skänkeln. I galoppen lyssnade han bra men inte lika bra i traven. Men det är bara att fortsätta jobba så!

Lördag: Alla hästar ska skrittas ut
Söndag: Nagar ska hoppa, Zarre och Bossa ska bara ridas i ridhuset.
Måndag: Nagar dressyr.
Har inte planerat vad Bosse o Zarre ska göra då
Tisdag: Alla hästar ska skrittas ut igen
Onsdag: Nagar ska ridas i ridhuset, lydnadsövningar
Torsdag: åker vi till Strömsholm med Nagar!
Nagar har även fått nya skor idag. Tack pappa!

PS. Hästarna älskar sin nya HorseLyx slicksten. Rekommenderas varmt!

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards