ronjaaaandersson

Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Ronja Andersson - 18 mars 2013 16:53

Heej!


Just nu sitter jag på mitt rum och lyssnar på musik. Hästarna vilar idag efetrsom dom hoppade igår o förrgår. Det är väldigt tråkigt då hästarna vilar!! Man har inget att göra och inget att blogga om! Men tänkte skriva o berätta om alla mina hästar jag haft!


1. Min första ponny hette Oskar och var en liten shettishingst. Han var svart och jättesöt! Jag fick han när jag var 2 år!. Vad jag minns av han så var han snäll att rida. =) På sommaren gick han på bete med dom andra hästarna (storhästar) och han bestämde över alla! Han skulle ha alla ston på en sida och dom andra på den andra sidan! Så han hade mket att göra på dagarna! Oskar bor nu i Umeå! Har tyvär  ingen bild på han..


2.Min andra häst hette Sonny Boy. Han var en b-ponny som var VÄLDIGT lugn och snäll. Jag älskade honom och vi hade väldigt roligt tillsammans. Vi brukade mest rida ut i skogen för ridbanan var inte lika rolig! Man kunde lita på han till 100% Han var ganska lik Mulle. Rymde gärna från hagen och ställde sig o åt mat =)


3. Min tredje häst hette Solero. Hon var en isabellfärgad B-ponny som var väldigt pigg. Jag hade inte henne så länge för hon var för komplicerad och pigg för mig då. Men typ förra året var vi och hälsade på henne i Vilhelmina. Jag kände inte igen henne, hon hade blivit jättemörk! Jag testade att rida lite och hon var inte så pigg som jag mindes henne!


4. Min fjärde häst hette Diva. Hon var en svart/mörkbrun b-ponny som var jättesnäll. Hon var enkel att rida och lagomt pigg. Men efter ett tag så fick hon pålagringar och vi sålde henne som sällskapshäst =( Hon flyttade till bjurholm


5. Min femte häst var Zarre (Moflos Zauron) som jag fortfarande har kvar. Han var min första tävlingshäst! Han är en riktig läromestare som tog mig från knappt L:D till L:A!! Han har gett mig så mycket och vi har riktigt roligt tillsammans. Och på tävlingsbanorna är han en riktig fighter!


6. Min sjätte häst var Stjärnan (Miracos little star) Hon var en vit C-ponny som var riktigt sn äll o gó! Men hon kunde bli lite stark ibland och var inte så jättelätt att hoppa. Men vi tävlade tillsammans upp till L:B men inte högre för det ville hon inte. Hon var ju trots allt 18 år och när hon visade att hon bara ville hoppa lågt så bestämde vi oss att sälja henne. För det är ju inte roligt att gå neråt i klasserna. Hon flyttade till en liten ridskola i älvsbyn och hon är en favorithäst där!


7. Sen kom Lillan (Why light) som vi bara lånade. Hon var en isabellfärgad b-ponny som var jätterolig att hoppa! Hon hoppade allt man styrde på! Hon älskade verkligen att hoppa! Jag hann bara tävla på typ 5 tävlingar innan hon blev halt. Men många placeringar/vinster hann vi med! Hon var en äkta rosettmaskin! Men nu står hon inte kvar hos oss längre eftersom hon blev halt.


8. Istället för Lillan kom Bosse (snekkerups Baron) Som vi också bara lånat! Han är en fux, c-ponny med vit man och jättefin bläs. Har ju bara haft i två veckor så.. Men han är jätterolig att rida och går jättebra i dressyren och i hoppningen! Men vi ska fortsätta kämpa tillsammans!


Hade tyvär inga bilder på den här datorn =(((( Men det kommer en bildbomb ngn annan dag istället!


Hejdåå //Ronja   



Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards