ronjaaaandersson

Alla inlägg under april 2016

Av Ronja Andersson - 4 april 2016 22:00

Har sagt det förut och jag säger det igen. Har världens bästa mamma och pappa!

Ny Equiline kavaj och jacka!

Av Ronja Andersson - 3 april 2016 19:29

Så var tävlingsdebuten gjord med fantastiska Carmencita!


Nationell tävling på Hippologum i 3 dagar.


Fredag: Jag red en 1.10, kändes väldigt bra på framhoppningen och inne på banan sparkade hon ingenting. Målet var att hålla galoppen, räta upp mig och se vart det räckte ungefär ;) Men det slutade med 0-0 fel och VINST! Fattar ni, har ridit henne typ 7 gånger. Aldrig tävlat henne förut, sen går vi in och vinner i en klass med 60 startande. Har fortfarande inte fattat det ;)


Lördag: Red i Div 1 laget. Och jag fick debutera 1.20 ;) Var inte alls nervös, och det kändes inte så högt heller! Ett litet litet pet på 2:an, resten klockrent! Inte så mycket mer att säga om den rundan faktiskt!


Söndag: 1.10 igen. Kändes väääldigt lågt då det var 1.40 innan ;) Satte lite mer tryck i henne idag, då blir hon lite "stökigare" men hoppar mycket bättre. Hon var strålande fin på framhoppningen, och likaså inne på banan! Lite tur på något hinder i omhoppningen, vilket jag aldrig brukar ha! Men det slutade med 0-0 fel och ännu en vinst med typ 3 sekunder!!!


Helt gaaalet vilken helg vi har haft! Kunde aldrig tro att våran tävlingsdebut skulle sluta med 2 vinster och endast en rivning i min första 1.20

Vilken häst, lille räcerräkan;)


Bilder fotade av Jenny Nyström Welam:



Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards