ronjaaaandersson

Alla inlägg den 7 april 2016

Av Ronja Andersson - 7 april 2016 21:09

Hej!


Idag fick jag äran att rida Sagas Kingen. Det var väldigt roligt!


Nej det var det verkligen inte... I vanliga fall älskar jag att rida honom, då han är fruktansvärt välriden och fin. Men idag skulle jag rida ut själv på han. Vilket han inte gillade...


Satte mig upp i sadeln och skulle gå ut från gården, men det skulle inte han. Så han stegrade, bockade och snurrade runt samtidigt, och där satt jag med halvlånga tyglar på en B-ponny med 30 cm lång hals ;) Tror ni jag satt kvar? Svar nej. Inte ramlat av på typ ett år, men idag blev jag påminnd om hur det känns.

Klev upp, borstade bort gruset, gick och fångade Kingen på åkern och upp igen. Något mer förbannad den här gången.

Tog mig ända ner till vägen, men där protesterade han igen. Hoppade och stegrade nästan ut i vägen när det kom en bil så jag var tvungen att vända in på gården igen. Men tillslut var det jag som vann och vi följdes ut från gården ;)


Sen var han snäll ett tag, tills jag började trava. Då försökte han slänga av mig var 10:e steg, i 40 minuter, ända tills vi var nästan hemma igen.

Snacka om jobbig ridtur, både jag och ponnyn var helt slut när vi kom tillbaka.


Vet inte hur jag ska ta mig upp ur sängen imorgon, lär va ganska blå på benet ;)


Tur han är söt iallafall, och för det mesta ganska snäll ;)

     

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards