ronjaaaandersson

Alla inlägg den 11 april 2016

Av Ronja Andersson - 11 april 2016 21:13

Hej!


Idag direkt efter skolan red jag ut Lindy i det galet härliga vädret. Känns som sommar nästan! Helt mjuka grusvägar och strålande sol! Lindy skötte sig jättebra, ovanligt lugn faktiskt!

 

Sen lyckades mamma övertala mig att rida ut själv på Kingen, som ni kanske läst så var vi inte vänner efter förra gången jag red ut honom. Men nu är vi faktiskt det. Idag var han dyr ska jag säga. Vilken ponny, >>DRÖM<<

Galopptränade honom idag, riktigt snäll var han. Han är så söt när han går i rätt form exakt hela tiden, flyttar undan skänkeln bara man tänker på det, och han har världens trav. Idag gick det knappt att rida lätt! Det är enkelt att rida när dom är snälla ;)

   

Av Ronja Andersson - 11 april 2016 21:09

Heej!


Vilken helg. Har sovit hos min kompis Ida hela helgen. Från fredag-söndag helt föräldralösa ;) Nej vi svälte inte, faktiskt så var vi duktiga och lagade mat i fredags. Men i Lördags blev det laggen ;)

En väldigt rolig helg med massor av godis och sena kvällar! Måste göras om!

   

Av Ronja Andersson - 11 april 2016 20:38

Heej!


I Lördags var det hoppträning igen på Surf för Ted, jag red Carmiz.


Shit så fin hon var. Sparkade nästan ingenting faktiskt!

Fokuset var att hålla en bra galopp även ur sväng. Vi hoppade fram på några hinder tillsammans. Man red på en stor volt, sen ut på ett hinder, och man skulle ha samma galopp hela tiden.

Sen hoppade vi en bana lågt en gång. Och på valfri höjd andra gången.


Såhär gick banan:

 

Hoppade banan på 1.20 och shiiit vad fin hon var. Hoppade högt över alla hinder. Finns verkligen inte så mycket mer att säga, Ted tyckte det var väldigt roligt att se och att jag red henne bra. Han tyckte det var roligt att jag fått så bra koll på galoppen och att hon inte sparkade lika mycet alls.


En bra träning med en väldigt rolig bana!

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards