ronjaaaandersson

Alla inlägg den 15 juni 2015

Av Ronja Andersson - 15 juni 2015 22:53

Heej!


I helgen har det varit tävling i Vindeln, lördag och söndag. Jag hoppade både Lindy och Nagar båda dagarna. Det har varit både bra och mindre bra resultat.


Lördag:


Lindy LB: 0+4 fel. Superbra runda med en rivning på ett räcke i omhoppningen, hon blev lite låg över bara. Men vi hade snabbast tid och kom 2:a. Det var bara en dubbelnolla.


Nagar LB: 0 fel. Jag red avdelning B hela helgen, bara för att få lugna säkra rundor. Han var iallafall jättefin, hoppade jättebra!


Lindy LA: Ute. Eftersom vi tränade på LA förra veckan och hon var superfin så ville jag prova hoppa det nu igen. Hon hade ju varit jättefin i klassen innan. På framhoppningen till LA:n var hon också superfin! Men när jag kom in på banan var det en helt annan ponny. Hon blev helt plötsligt "rädd" för allt och alla. 1:an och 2:an var en linje längst långsidan och hon gick helt utåtställt och stirrade på allt utanför banan. Rev 2:an. Och på 3:an hoppade hon just av, men sen var det som att hon ångrade sig och ställde ner benen mitt i hindret... Fortsatte och hon hoppade kombinationen jättebra (!?) , hindret efter den var en oxer med vågplankor. Hon tittade på plankorna och stannade. Tog om och hon hoppade, men mycket tveksamt. Sen stannade hon på ett helt vanligt räcke helt utan anledning.   

Känns väldigt tråkigt då hon egentligen skulle kunna hoppa minst Msv, bara hon ville!


Nagar LA: 0 fel. Grymt bra runda. Allt stämde perfekt! Jag red noggrannt runt hela banan, höll galoppen och höll i tyglarna. Han hoppade SUPERFINA språng!! Kändes riktigt riktigt bra!


Söndag:


Lindy LC+: Ute... Valde att hoppa en Lc+ bara för att hon skulle tycka det var enkelt ifall hon nu blev skrämd när vi hoppade LA. Hon var jättefin på framhoppningen. Men inne på banan... Hon stannade på ettan, stannade på 2::an och stannade på 5:an. Gick inte fram ett enda steg! Jag kunde inte ha gjort något annat. Hon hade bara bestämt sig för att inte hoppa. Det var ju inte direkt så att hon var livrädd för hinderna och tärstannade. Utan hon saktade av till trav en bit innan... Det hjälpte inte hur mycket jag än drev/smackade mm mm.

Nu är det väl bara att börja om igen då, bommar på marken och lååga hinder... SUCK!   Igår var hon billig kan jag säga


Nagar LB+: 4 fel. Ett missförstånd på 4:an bara. Han drog mot hindret, och jag ville att han skulle vänta och ta ett galoppsprång till, så han skulle just hoppa av, men ångrade sig.

Men resten av banan var bra! Perfekt på alla linjer! Hade bestämt innan hur många galoppsprång jag skulle ta, och jag höll planen. Bra känsla!!:)


Nagar har varit helgens stjärna, nu är det bara att träna vidaremed Lindy så får vi hoppas att det blir bättre. Godnatt!



Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards