ronjaaaandersson

Alla inlägg den 8 juni 2015

Av Ronja Andersson - 8 juni 2015 22:42

Heej!


Idag har jag varit hemma hos Carro från kl 9 imorse till klockan 2. Började med att rida ut med henne och Rebecka, och jag fick rida fina Maya igen! Väldigt roligt då hon är en riktigt fin och väldigt snäll häst!;)

Sen hjälpte vi Carro i stallet med att bla. fylla spån och vatten mm. Vi putsade även grejor till tävlingen hon ska på i helgen.


Sen åkte jag hem, åt middag, packade in alla saker i transporten. Lastade Nagar och Kingen och åkte på hoppträning för Carro :)

Vi tränade på samma saker som när jag red Ranka förra gången. Slänger in banskissen här:

 

Saga började rida Kingen, han skötte sig riktigt bra i början, hoppade super! Men sen när hon skulle hoppa bana skenade han ett varv runt hela stora banan, innan han tillslut slängde av henne... Då fick jag hopppa upp och säga åt han. Hoppade banan 1 varv också på LB höjd. Då skötte han sig jättebra, försökte inte ens sticka.


Sen hoppade jag Nagar. Han var väldigt pigg idag, då han inte hoppat på 1 vecka.

Han var ändå fin, hade sporrar på mig idag bara för att han ska vänja sig vid det och inte bli sur när jag har det på tävling. Red med mer tryck i galoppen också, för det är det jag har på tävling och han bli lätt sur då.

När vi hoppade bana i slutet red jag korta vägar, bara för att träna på omhoppning. Han var riktigt fin!!

Efter tävlingen som är nu i helgen ska vi byta bett på Nagar. Jag gillar inte hack. Man kan inte rida ordentligt, jag vill ju sitta och trimma när jag rider fram. Ska testa fippanbett igen, tror det kommer funka. Hoppas det iallafall!


Idag fast för ett år den var vi på Strömsholm. Då gick vi i t-shirt och shorts. Nu går vi i dunjacka... Saknar sommaren!!

Av Ronja Andersson - 8 juni 2015 22:26

Heej!


Igår var det ju tävling i Ö-vik med Ranka. Hennes första tävling sen Augusti förra året, och det gick över förväntan! Hoppade en klass, 1.05

Hon var lite spänd i början på framhoppningen, men det släppte direkt vi började hoppa fram. Väl inne på banan trodde jag hon skulle vara rädd för allt, men hon var hur lugn och fin som helst. Hoppade SUPERBRA, kom rätt på varje hinder, allt tämde perfekt. Jämnt och fint! Rev första hindret i omhoppningen, hon blev liiiite lång, men nuddade knappt. Sen rev hon 10an också, det hade typ halft blåst omkull, infångaren hängde snett bakom hindret så jag hoppade över den. Ranka såg infångaren just när hon skulle hoppa av, och klämde in ett pyttelitet galoppsprång så hon rev det.

Jag är supernöjd! Kändes väldigt enkelt, skulle lätt kunna hoppa 1.20 med Ranka, om hon inte överhoppar sig så mycket,allt blir så mycket jobbigare då!

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards