ronjaaaandersson

Alla inlägg den 27 april 2015

Av Ronja Andersson - 27 april 2015 21:36

Hej!


Idag har vi varit på norrmalm hela dagen på hoppträning för Lotta Björe. Stog och kollade på dom 2 första grupperna, sen red jag i 3:e gruppen. Jag hoppade Nagar.

Red han på VANLIGT (!) bett och Micklemträns, förut har jag hoppat på pelham. Men vi var och hoppade lite igår bara för att prova ett annat bett, då han inte riktigt vill sträcka ut halsen när jag rider på pelham.

Iallafall så började vi hoppa några olika övningar innan vi avslutade med att hoppa en bana lite högre.

Hoppade banan på LA-Msv höjd. Och såhär gick banan vi hoppade i slutet. Man hoppade den och sen tog man om antingen hela eller bara nån del, om det inte blev bra.

 


Nagar var iallafall superfin, hoppade riktigt bra. Han blev lite springig på S-bågen (3,4,5). Men då tog jag om den från andra hållet några gånger, och då var han riktigt fin. Hoppade av, och runt och fint över hinderna.

Fick superhjälp av Lotta idag, som vanligt ;)


Sen fick jag hoppa Comet lite också för Lotta, då han busade lite med Saga. Men när jag hoppat han några språng fick saga ta över igen, och han skötte sig galant. Riktigt häftig ponny det där ;)



Efter träningen för Lotta hade vi Pilatesträning med Elitlaget. Riktigt jobbigt kan jag säga   

Typ sånna här övningar gjorde vi. Och jag ska börja träna det 3 ggr i veckan ;)

 
Har varit en bra dag helt enkelt. Hoppträningar för Lotta hela dagen i strålande sol, kan det bli bättre?!

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards