ronjaaaandersson

Alla inlägg under maj 2013

Av Ronja Andersson - 6 maj 2013 19:28

Dag 5 ; Saker jag måste förbättra inom ridningen.


1. Inte kasta mig fram och titta ner över hinderna.

Startnr 2 - Ronja Andersson - Moflos Zauron - Hästnr 77 - Vännäs RF


2. Rida mer bestämt.


.


3. Hålla tummarna uppåt!


Det var tre saker jag MÅSTE förbättra. Men jag jobbbbar på det!


Hejdåå //Ronja


 När jag provred Zarre för första gången. I mjukisbyxor, var inte tänkt att vi skulle det men...


* Föll för dej direkt! Min älskling Moflos Zauron <3


Av Ronja Andersson - 2 maj 2013 18:49

DAG 4 : Häst/ponny du vill köpa/rida.


Jag skulle verkligen vilja rida, (helst köpa men pengarna finns ABSOLUT inte) H&M -Tornesch, som Malin Baryard Johnsson rider. Skulle verkligen vilja testa hoppa denna fina hingst!


En till häst som jag verkligen skulle vilja rida eftersom pengarna inte räcker till här heller.  Moorlands Totilas. Han är en fruktansvärt läcker dressyrhäst! Skulle vara riktigt mäktigt att bara få sitta på honom eftersom jag är van vid Zarre som... Inte är lika dressyrvillig.


Det var dag 4.


Hejdåå //Ronja


Av Ronja Andersson - 1 maj 2013 18:50

Heej!


Just tagit mig en välbehövlig dusch efter en superrolig dag på norrmalm. Klubbtävling var det som stog på schemat.


Hoppade först Mansell i L:D. Gick jättebra och han kändes superfin. Dock ett stopp på trean, pga föör dålig galopp.


Sen var det Zarres ur i LC. Bestämde mig för att inte svänga så mket utan bara tänka på att galoppera! Han brukar ju vara lite seg... Men idag var det raka motsattsen. Han galopperade som om han var en turbohäst!  Och i omhoppningen red jag kanske lite fort med lite snävare svängar än vad jag hade tänkt... Jag hade typ 20 sekunder i omhoppningen medans de andra hade rund 29-30. HAHA Jag var såå chockad att han var så pigg!! Men det slutade ju med en VINST!!


Efter det hoppade jag Bosse, han  var heelt crazy på framhoppnigen och skitspänd på banan. Men hoppade gjorde han! Men det blev ju ngra kråksprång. Slutade med ett litet pet.


L:B med Bosse: Våran debut. Han var såå fin i grunden och nästan hela omhoppningen. Han var inte alls lika spänd som i LC:n. Men sista hinret var en kombination vid utgången. Och Bosse drog mot utgången och ville INTE alls hoppa kombinationen. Men efter ett tag så.. Tur att man kan trava in i en kombination också. Men hoppa kan han!


Supernöjd med årsdebuten ute!!! Och har fortfarande inte smält hur fruktansvärt bra Zarre gick!!!


Har tyvär ingen bild, men mamma har lagt ut en film på Zarre på FB. Så kolla in vettja =)


Hejdåå //Ronja

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards