ronjaaaandersson

Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Ronja Andersson - 13 maj 2013 16:02

Heej!


Nu är det ju såhär, jag tävlade ju i vännäs i helgen. Tänkte berätta resultaten!


FREDAG!


Bosse i L:C - Jag hade lite dålig galopp pga att han kändes ovanligt lugn. Han brukar ju inte vara det och då slappnade jag väl av lite väl mkt. Det blev ett stopp på tvåan som dessutom var så att man hoppade från utgången.


Zarre i L:B - Han kändes jättefin fram tills det kom en kombination... Han svagaste sida är ju just i kombinationer. Han stannade på räcket in. Men sen fick jag han över det. Så bortser man från det är jag jättenöjd!


Bosse i L:B - Bestämde mig för att ha myyycket bättre galopp och det hade jag. Han hoppade så sjukt fint men petade tyvär 5:an. Men det räckte till en 4:e placering! Våran första placering tillsammans!!!


På lördagsnatten fick jag lite feber och kunde inte hoppa på lördagen, så hästarna fick åka hem och gå ut i hagen ett tag.


SÖNDAG


Zarre i L:C - Bestämde mig för att hoppa L:C för att Zarre skulle få vara lite glad och slippa kombinationerna! Jag gick in på banan med inställningen att jag skulle satsa ALLT! Och det gjorde jag verkligen och vi VANN! Det kändes enkelt men Zarre lyssnade på mig när jag sade åt honom att gå framåt! Hade hunnit ställa in Zarre eftersom jag skulle hoppa bosse i samma klass, så jag fick ta honom på ärevarvet. Det gillade Bosse och jag galopperade (kanske lite väl fort) på ärevarvet HAHA Men det var ju så sjuukt kul! Men jag fick ju givetvis ångra det på framhoppningen då han var vild! Men det var bara att sitta i sadeln och vara lugn!


Bosse i L:C - Han var inte riktigt med på att det skulle komma ett hinder så han rev ettan. Men resten av banan var bra!


Bosse i L:B - Eftersom han rev ettan i första klassen såg jag till att han verkligen var med på ettan, HAHA kanske lite väl med, för han hoppade som att det var 1,60! Men det var bara för mig att hänga med. han var så sjukt fin tills hinder nr 5, då Zarre gnäggade från stallet. Och dom fick inte stå i samma stall för att bosse inte skulle veta att Zarre var med, för då blir han heelt galen! Men han måste ju ha fått en chock, för just före hindret bromsade han och då drev jag på han, men han rev det.Men so what, bättre med rivningar än med stopp!!! Resten av banan var strålande och hinder nr 7 var en vattenmatta och shiiit vad han hoppade. Han drog upp benen allt vad han bara kunde, och hoppade med ryggen så fruktansvärt fint!!


Är jättenöjd med helgen! .

------------------------------------------------------------------------


Idag får hästarna vila eftersom de tävlade i helgen, så jag har typ inget att göra förutom att jag ska på norrmalm på ett möte hed 18.30 =)


Här kommer bilder på Bosse från helgen, som snällaste Josefine Röring har fotat:



Hejdåå //Ja ni vet vem =)

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards