ronjaaaandersson

Alla inlägg den 23 maj 2013

Av Ronja Andersson - 23 maj 2013 20:42

Heej!


Just kommit in från en liten uteritt med mamma. Jag red Bosse och hon på Ranka. HAHA Jag kan säga att Bosse var heelt crazy! Han hoppade, studsade , stegrade mm. =) Ngt pigg! Idag har vi också putsat grejor samt tvättat Zarre. Han var inte den renaste, för han hade tydligen rymt in till Barret i hennes beteshage och... rullat sig i gräset. Yippiee! Vit häst + Grönt gräs = Big NO NO! Han hade grönska överallt! Men det gick faktiskt att ta bort. Och för er som undrar vad vi tvättar våran vita lilla ponny med så använder vi Yes diskmedel på de värsta fläckarna. Sen på resten av hästen använder vi extra´s vanliga shampoo. Det funkar jättebra! Sen om man inte orkar duscha hela hästen och den bara har en liten fläck tex på halsen så brukar vi använda veredus Easy white. Det är som en spray som man sprayar på fläcken och gnuggar lite så är den borta!


Imorgon taggar vi tävling på SURF, ska hoppa fredag och söndag då mamma jobbar på lördag =)


 //Ronja

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards