ronjaaaandersson

Alla inlägg den 27 maj 2013

Av Ronja Andersson - 27 maj 2013 15:29

!


Tänkte nu berätta om min fantastiskt underbara helg i Surf:


FREDAG:

Började med att hoppa Zarre i L:C. I den var det bedömning A:0/A:0, och när jag gick banan insåg jag att det var en perfekt Zarre omhoppning! MYYCKET svängar! Jag bestämde mig för att ge allt vad jag hade, och det gjorde jag. Och det blev en superbra tid + vinst!!!


Sen hoppade jag också Bosse i L:C, Svängde inte exakt lika snävt, men gasade på.Det räckte till en andraplacering! SÅNÖJD!


Sen hoppade jag L.B med Bosse. Bed A/A:0. Han var helt crazy på framridningen och han kastade med huvudet och stegrade och givetvis lyckades han knocka mig... Jag blev svullen men kunde inte tänka på det mer. Så jag gick in på banan och var såå nervös! Han rev ettan, men det var jättemånga som rivit den och vi tror att det var för att det var skugga framför, så de missbedömde avståndet. Men resten av banan flöt det på riktigt bra! Han flög över mur och grindar som om han aldrig gjort annat!


LÖRDAG blev det ingen tävling för mamma jobbade på morgonen. Sen när hon kom hem trimmade hon Bosse på ridbanan så att han skulle vara LITE lugnare på Söndagen. Efter det for jag och mamma ut och red. Hon på Ranka och  jag på Mansell. Vi galopperade mycket och det tyckte mansell var såå kul!


Söndagen:


Började vi med att hoppa L:C med Bosse. Det var bedömning A:0/A:0 och här var det en ekta Bosse omhoppning. Massa svängar, jag fick till alla! Och det Han var superseg i grunden, men en nolla så vi fick gå ut igen och vänta på omhoppning. Jag laddade om och det verkade Zarre också göra, för i omhoppningen var han supertaggad och flög över hinderna, jag tog en skitsnäv sväng i omhoppningen till ett räcke och... Det räckte till ännu en VINST!


Sen hoppade jag Bosse i L:Bn. Jag var så himla taggad, och han var jättefin! Hoppade ALLA hinder utan ngra som helst problem! Och eftersom det var MountainHorse pony cup så var det stilbedömning. Domare var Lennart Lindelöv! Han sade att det såg enkelt och jättefint ut och jag fick 53,5 poäng. Så vi gick ut från banan och laddade om till ännu en omhoppning. Och det var tre nollor totalt (som gick till omhoppning) och det var jag, Julia Karström och Julia Bergman. Jag såg när Julia karström red, och det såg ut att gå jättefort!!! Så jag bestämde mig att satsa allt, antingen så går det eller så går det inte tänkte jag.. Jag gasade på alla linjer och tog innersväng på alla bågar, och när jag närmade mig hindret som jag tog den snäåva svängen på med Zarre ropade mamma att jag skulle hålla ut den mycket, men jag hörde fel och trodde att hon sade att jag skulle svänga snävare. Så det gjorde jag! HAHA men det gick bra och till sista hinder släppte jag allt och bara matade full galopp! VI KLARADE DET! VI GJORDE VÅRAN FÖRSTA NOLLA I l:b OCH VANN KLASSEN! Vi vann även stilhoppningen!!


Så totalt 5 segrar och en andraplats på 6 starter! NÖJD TJEJ!!


Bild: Snygga Bosse o Ronja på framhoppningen i nya utstyrseln:)

Bild: Mansell är lycklig, galopptur m lilla Ronja i sadeln:)

Bild: Wiiee, Ronja o Bosse vann första klassen efter hennes livs snyggaste ritt m en superfin balanserad omhoppning:)

Bild: Vi fortsätter.. Seger i LB bed A:1a

Bild: Full pott! Seger i L:b även m Baron, seger även i stilhoppningen. Helt sjukt, 3 starter o 4 vinster!!!

Bild: Bästa belöningen efter en fantastisk helg:) Fina ponnysarna <3Efter den jobbiga helgen fick de gå på bete ett tag!

 


Hejdåå // RONJA MED FANTASTISKA PONNYSAR!

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards