ronjaaaandersson

Direktlänk till inlägg 23 maj 2016

Storhästtävling Umeå 20-22/5

Av Ronja Andersson - 23 maj 2016 21:47

Hej!


Vilken helg det har varit! Har tävlat Carmencita på Hippo hela helgen. Red 1.10 i fredags och 1.20 lördag, söndag.

Jäättefina rundor hela helgen! Men jag är fortfarande liite sur att jag i princip aldrig kan få ha tur! För dom 2 första dagarna var det såååå nära, men ändå såå långt borta!

Vi har varit snabbast i alla klasser, men då ska ju bommarna tydligen måsta ligga kvar också ;)


I fredags red jag en 1.10, med en suuperfin runda och bra vägar i omhoppningen. Men på näst sista hindret blev det något typ av missförstånd eller vad vi nu ska kalla det. Jag tog en förhållning och hon förstod typ inte att hon skulle hoppa det hindret. Men hon hoppade, och det blev en rivning. Så 0+4 fel.


Lördag, 1.20 bed A:0. Tidshoppning. Red en väldigt bra runda, med bra svängar och fina språng. Snabbt men säkert. Kom dock liiiiiite på sväng in i en kombination, så hon rev insprånget. Surt. Man hörde knappt att hon nuddade bommen. Första utanför placering.


Söndag, 1.20 bed A:0/A:0 - Något revanschsugen efter 2 bra rundor som skulle ha räckt till vinst!

När jag gick in på banan visste jag att ingen hade tagit sig till omhoppning. Om jag skulle ta mig till omhoppning skulle jag bli placerad. Ingen press ;)

Jag red verkligen runt hela banan. Vi försökte verkligen båda två att vara felfria ;) 0 fel i grunden! Red liite större vägar än planerat i omhoppningen. Eftersom ingen varit felfri. Och där satt den! Första dubbelnollan i klassen, och även våran första felfria 1.20 tillsammans. Och inte nog med det. Det räckte till VINST! Endast jag och en till tog oss till omhoppning!

Så glad att jag får rida och tävla Helene´s fina häst, och att dessutom ha bästa coachen Carro på plats gör inte saken sämre ;)


Här har ni massor av fina bilder fotade av Jenny Nyström Welam :)

'

'


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Andersson - 20 juni 2017 00:21

8688919412

Av Ronja Andersson - 29 november 2016 13:46

Här kommer en liten presentation om hästarna som står i stallet just nu!   Först ut blir So Long (Lasse): Min egna häst som vi köpte i augusti. Valack-f.09 e. Lux Z-Stakkato. Vi har hunnit starta några tävlingar, och varit med på Ungdomslandslage...

Av Ronja Andersson - 27 september 2016 21:25


I helgen var vi i Näset, Sundsvall på Ungdomslandslagens Breddträning. Det var för alla ponnyryttare, childrens och juniorer som har tävlat minst LA, och som satsar mot toppen! Det var en 2 dagars träning för Fredrik Spetz, som är en duktig ryttare p...

Av Ronja Andersson - 20 september 2016 21:49

I helgen var vi på ponnytävling i Piteå. Pappa fick vara hemma för att ta hand om hästarna medans jag, mamma och saga åkte med Acke och Kingen. Saga hoppade Kingen och jag fick leka B-ponnyryttare igen då jag hoppade Acke. Jag red LC-LB på lördagen...

Av Ronja Andersson - 5 september 2016 21:45

I torsdags och fredagd var Pontus Westergren här i Vännäs igen och höll träningar. Jag var med och red med Lasse :)   Första dagen tränade vi på att lägga volter. Tiometersvolter. Vi gjorde det i skritt, trav och galopp, med och utan hinder, med...

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards