ronjaaaandersson

Alla inlägg under januari 2016

Av Ronja Andersson - 14 januari 2016 14:09

Heej!


Igår direkt efter skolan skyndade vi oss att åka till norrmallm för att få rida i varma ridhuset innan ridskolan började. Medans jag och Saga red fram, jag på T2 och hon på Kingen, byggde mamma upp en serie. 5 studs och sen ett galoppsprång fram till en oxer. 

T2 var riktigt riktigt fin. Först lade vi ner studsen, så det blev galoppbommar. Han var riktigt lugn och  fin! Sen byggde vi upp allt. 

Hoppade några gånger lågt och sen höjde vi oxern eftersom. Slutade på drygt 1.30 Och galet vad fin han var. Lugn och fin, och det var lite trångt avstånd så att han var tvungen att endast hoppa på styrka! Fler sånna här pass tack ;)

   


Förresten. Igår kom mina nya jeansförgade Animoridbyxor. DÖÖÖSNYGGA! Tack mamma och pappa! <3


 


Av Ronja Andersson - 12 januari 2016 21:20

Nu äntligen har jag fått en ny mobil, min Samsung bestämde sig ju för att anfalla golvet för ett tag sen. Tack mamma och pappa!


Blev en Iphone 5s svart :)


Av Ronja Andersson - 12 januari 2016 09:00

Jag tror att det är viktigt att ha mål med det man gör. Så nu är mina mål för 2016 uppsatta för alla hästar, och mig själv såklart. Det är viktigt att ha både långsiktiga och kortsiktiga mål.

Men här är mina mål för 2016 iallafall:


Lindy: Mitt mål med henne är först och främst att få henne mer välutbildad, massor av dressyr kommer att krävas. Sen är väl tanken att Saga ska ta över henne. Men jag ska rida några tävlingar i början av året på henne iallafall. Då Saga ska ha henne snart är det svårt att sätta upp fler mål med henne. Men att få henne mer välutbildad är det viktigaste! Sen vill jag vinna några klasser med Rallyräkan innan det blir Sagas tur ;)


Ranka: Hon ska också bli mer välriden. Men målet med tävlingarna är att vi ska ha hoppat några stadiga 1.20 Känns som att det inte kommer att vara några problem då vi debuterade 1.15 med 4 fel i omhoppningen 2015 utan att ens ha tränat på det ;)


T2: Honom ska jag väl lära känna mer och hitta knapparna på. Sen ska vi debutera på tävling tillsammans. Planen är att hoppa 1m/1.10 på första tävlingen. Och innan året är slut har jag som mål att ha debuterat 1.30 Och sen hade det varit roligt att tävla på Falsterbo - Krafft The Tour Of Amateurs! Antingen i år eller nästa år.


Vad är the Tour of Amateurs i Falsterbo?
The Tour of Amateurs är succéen där vanliga ryttare får chans att komma in på Falsterbos internationella arenor gräsbanor och tävla inför den stora publiken. En klass utöver det vanliga som pågår under och våren runt om i Sverige. 60 ryttare kvalar in att rida semifinaler och slutligen en final på Falsterbos stora arena.

 

Av Ronja Andersson - 11 januari 2016 16:36

Heej!


Idag var det första dagen i skolan efter ett långt härligt jullov. Att försöka somna i tid igår och att vakna 7 imorse var inte lätt kan jag säga ;) Typ varit uppe hela nätterna och sett serier hela lovet. Och ni MÅSTE se The 100, grym serie! Har typ sett 2 säsonger, totalt 30 avsnitt på mindre än en vecka. Och snart kommer 3:e säsongen. LÄNGTAR


Har mest ridit hela dagarna på lovet.

Har hopptränat T2 i 2 dagar för Erik Berggren. Och wow vad bra det gick. T2 var lugn och andra dagen hoppade vi en ganska svår bana på 1.20

Ranka och Lindy håller på att sättas igång nu, och det går bara bra. Lindy var lite vild i början men nu är hon som vanligt igen.


Har fått massor av bilder från Ebba som köpte Nagar och det verkar gå super! Har fått flera filmer också och det ser jättebra ut! :D


Nu är det tillbka till verkligheten, skola till 3 varje dag sen skynda sig hem för att hinna rida alla hästarna. Längtar redan till sommarlovet ;)


Nu ska jag och mamma ut och rida, så hejdå!


Av Ronja Andersson - 7 januari 2016 22:39

För nästan en vecka sedan åkte min allra bästa vän, min ponny jag aldrig skulle sälja, han som tog mig ut på alla stora tävlinar. Han är såld. Min fina fina Nagar är såld.

Tack Nagar för de här 2,5 åren. Helt galet vad mycket vi gjort tillsammans. Och allt du lärt mig. Alla stora tävlingar vi varit på tillsammans, du och jag. Trodde aldrig att jag skulle få träna och tävla på Strömsholm,  kunde alrig drömma om att bli placerad på Sundbyholms stora tävling eller Swedish Riders Trophy. Det här och massor av fler saker har vi upplevt tillsammans. Vilken resa!

Jag vet att du har det jättebra där uppe i Luleå, nu får du lära Ebba precis allt du lärt mig.

Tack för allt fina ponny, vi ses snart igen!


Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards