ronjaaaandersson

Alla inlägg den 31 januari 2016

Av Ronja Andersson - 31 januari 2016 21:34

Heej!


Idag har vi varit på norrmalm hela dagen nästan ;) Carroträning stod på schemat, och jag hoppade T2 och Lindy.


Vi började med att rida fram lite självständigt, låg travbommar ute som man kunde rida över också. Sen red vi runt hela fyrkanten i galopp, över några galoppbommar på rakt spår och sen uppe på ena kortsidan red vi Stjärnan

 

Efter det hoppade vi en bana lågt en gång var. Och efter det hoppade vi upp dom lite på först ett räcke och sen en oxer. Det låg först typ på 70 cm, sen höjde dom 10 cm i taget så fick man välja när och hur många gånger man ville hoppa.

Sist avslutade vi med att hoppa banan igen, fast på valfri höjd:

 


T2: Han var lite stressad i början när alla skulle galoppera efter varandra, så jag gjorde bara det något varv innan han blev för pigg. Första varvet på banan var han riktigt lugn och fin måste jag säga, det var jämnt och bra.


Sen när vi hoppade upp dom lite på först räcket hoppade jag 90, 1.10 och 1.20, galet fin var han där. Han var lugn och hoppade fina språng!

Oxern hoppade jag bara 90 och 1.10 Lika fin där!

Banan hoppade jag på 1.10 Och ju längre banan går desto mer pigg och stark blir han. Men hinderna är absolut inget problem, det är där i mellan. Han är jättefin på alla linjer osv. men det gäller att hinna få koll på grejorna mellan hinderna också. Provade att ta lite kortare vägar, som jag fick göra på Nagar i början också. Då blev han lugnare och hann inte få upp så mycket fart ;)

Kändes iallafall bra! Fina språng och klockren på linjerna!


Sen hoppade jag Lindy. Och det var inte planerat, men det var en tjej i sista gruppen som var sjuk och inte kunde rida. Så då hoppade jag in på hennes plats.

Hade inte hoppat Lindy på nästan 4 månader, men det gick bra. Hon är ju rätt okomplicerad. Var bara med på halva träningen med henne då hon bara hoppat 1 gång efter vilan, med Saga.

Hoppade först banan lågt. Och det var helt klockrent, hon var lugn, inte stark och hoppade fint!

Sen var jag också med när vi hoppade upp dom lite på räcket och oxern. Slutade på 90 cm på bägge. Men hon var riktigt fin, hoppade jättefina språng och kändes pigg och glad!

Och se upp, för snart är Rallyräkan ute på tävlingsbanorna igen!

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards