ronjaaaandersson

Alla inlägg den 20 januari 2016

Av Ronja Andersson - 20 januari 2016 22:17

Hej! Idag direkt efter skolan åkte vi på Norrmalm och hoppade T2 och Kingen.
T2 var heeelt vild. Roligt när en häst på 1.80 är pigg, galen och superglad ;) Skulle försöka hoppa 2 små räcken på volt med två galoppsprång mellan. Men det var ju bara att glömma! Hade ingen styrning alls. Hoppade första hindret sen ville T2 fortsätta rakt fram :D
Så istället hoppade vi först en kombination. Lågt räcke - Oxer. Och avslutade med att hoppa en linje på 5 galoppsprång räcke - Oxer. Det gick jättebra!!
Roligt när dom visar att dom är pigga och glada. Men svårt när man ska försöka göra något vettigt ;) Det var lite för många galopperande ponnysar i ridhuset idag för att T2 skulle kunnat vara lugn!
Sen efter middagen hade vi tänkt rida ut på Lindy och Ranka. Men det var ju bara att glömma, -24 då rider man inte ut...

Förresten, jag kan (med ett leende på läpparna) säga att på ridprovet till NIU på lördag får man ha sin egen häst!!

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards