ronjaaaandersson

Alla inlägg den 26 december 2015

Av Ronja Andersson - 26 december 2015 23:18

Hej igen!!


Imorgon blir det läger på norrmalm för alla ponnyryttare. Jag o Saga ska självklart vara med. Jag med Nagar o hon med Kingen. Kommer bli kul! Linn ska också vara med ;) Dressyrträning för Pia imorgon och Hoppträning för Carro på måndag.

Kanske kommer ett inlägg när jag är där. Vi får se. Hörs Hej!   

Av Ronja Andersson - 26 december 2015 20:54

Heej! Idag har vi varit på norrmalm hela förmiddagen med T2 och Nagar. Carro skulle prova hoppa Nagar och sen skulle hon hjälpa mig med T2.


Hon började rida Nagar på vanligt bett. Enligt mamma (jag var och gjorde iordning T2 då) så gick han riktigt bra, i rätt form hela tiden.

Sen hoppade hon honom. Även då på vanligt bett och det gick klockrent. Han såg riktigt lugn och trevlig ut. Så det var kul att se!


Sen hoppade jag T2 och Linnea från lycksele var också med o tränade med sin nya storhäst.

Vi började med att trava över några travbommar, sen galoppbommar. T2 var faktiskt riktigt lugn!

Sen började vi hoppa fram på volt över 2 sockerbitar, efter det hoppade vi igenom några linjer, innan vi till sist avslutade med att hoppa en bana:

 

Hoppade banan på ungefär 1m. Och det gick verkligen över förväntan! Även om han var väldigt taggad så löste jag det bra, var bara lugn och stadig själv. Det svåra med honom speciellt på linjerna är att han smyg ökar hela tiden. Men det är bara att vara stadig, ta tag i honom och sen låg stadig hand igen.

När jag rider honom tycker jag det är lättast att stå lite lätt i stigbyglarna, ha låg hand och vara lugn. Men det gäller att vara lite "tillbaka" själv, så man inte låter honom springa fort .Träningsvärk i magen får man vill jag lova. Folk frågar om jag inte får ont i armarna när jag rider honom, men faktiskt så får jag inte det!

Nu är det bara att fortsätta träna. Är supertaggad nu att ligga i hårdträning med alla hästar. För 2016 kommer bli ett bra år, det vet jag!


#DreamBigRideWellWorkHard


Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards