ronjaaaandersson

Alla inlägg den 6 december 2015

Av Ronja Andersson - 6 december 2015 21:28

Heej!


Ikväll har vi varit på norrmalm och hoppat T2.


Började rida över några travbommar, och då var han hur lugn och fin som helst. Sen red jag över en kloss i både trav och galopp, då taggade han till lite men det funkar ändå bra. Och han går riktigt bra på "uplifter" bettet jag rider på nu!

Sen testade vi hoppa 3 studs, och ja han löste allt själv ;) Skönt med en rutinerad häst som vet hur han ska göra ;) 


Avslutade med att hoppa 3 räcken på rad med ett galoppsprång mellan varje. Även det gick bra, fast han blev mer taggad då! 


Han tycker ju att det är såå kul att hoppa :D 

Det här kommer bli väldigt bra kan jag säga, och vilket självförtroende man får på honom. Han skulle aldrig stanna. Det är bara att styra på ett hinder så hoppar han (gärna i full fart om han själv får bestämma)


Min lilla Ninja!

 



Haha kolla tekniken ;) Kaniiin!

H  

Av Ronja Andersson - 6 december 2015 21:23

Heej!


Som ni kanske läste i mitt förra inlägg så var vi i Skellefteå igår. Vi var där och tränade för Maria Gretzer! Eller det var egentligen ingen träning, det var en stildommarkurs där vi fick vara med som visningsobjekt. Alltså vi fick hoppa en bana och sen skulle alla som var där träna på att bedöma oss. 

Självklart fick vi också tips av Maria på vad som var bra och vad vi kunde träna på!

Då båda mina ponnysar har vilat/vilar så fick jag låna fina Daisy. 

Hon skötte sig jättebra och var ovanligt lugn! :) 


Häftigt att ha fått rida för Maria. För er som kanske inte vet vem hon är:
 

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards