ronjaaaandersson

Alla inlägg under september 2015

Av Ronja Andersson - 8 september 2015 21:56

Heej!


Igår direkt efter skolan åkte vi till norrmalm för lite hoppning med Lindy och Nagar för bästa coachen Sandra. Saga hoppade Lindy och jag Nagar. 


Började först rida fram ordentligt så han skulle vara riktigt genomriden. Sen hoppade vi fram på en linje med 2 låga räcken där jag varierade antalet galoppsprång mellan 6 och 12.


Efter det hoppade jag en liten bana typ 3 gånger. Först väldigt lågt sen högre. Här har ni banskiss:

 


Ettan var en oxer, sen vände man vänster till 4 studsar. sen vänster och bröt av till trav. Travade in i serien som är längst medellinjen, alltså trav in, räcke, ett galoppsprång räcke, 2 galoppsprång räcke och sen 3 galoppsprång till en oxer. Något trångt då eftersom det var styrketräning. Sen vände man vänster upp på ett annat lägre räcke. Innan man avslutade i höger varv på en linje med 2 räcken, 7 lite kortare galoppsprång.

Nagar var riktigt fin, avslutade med att hoppa upp honom lite i den serien. Tror oxern låg på drygt 1.20 ;)

 


Sen så hoppade Saga Lindy. Lindy trivs verkligen med Saga på ryggen. Värsta dreamteamet dedär! 

Så nu ska saga tävla henne i Vindeln i helgen, och jag ska bara hoppa 1 ev 2 klasser med en annan tjejs ponny, rena semestern ju!


 

Av Ronja Andersson - 6 september 2015 20:25

Halloj!


I helgen har det varit storhästtävling på Surf. Jag hoppade Ranka 1 klass per dag (2 dagar). Och jag har sagt det förut men jag säger det igen, SHIT vad jag älskar den hästen! Hon ställer upp i alla lägen, kommer hon lite nära tar hon bara i ännu högre över hindret osv. Fantastiska lilla häst!


Här har ni lite resultat:


Lördag 1m. : Superfin på framhoppningen, mem lite väl stark inne på banan. Grunden var helt ok, egentligen omhoppningen också. Första hindret i omhoppningen fick jag inte tillbaka henne så hon kom jättenära på en oxer. Men hon tog i allt vad hon kunde och hoppade typ 4 meter över hindret och klarade det!? 0-0 fel och slutade på en 3:e plats av 35 startande!!


Söndag 1.10 m. : Hade bestämt innan att jag skulle vara mer bestämd om hon inte lyssnade tillbaka. Alltså ta en snabb förhållning istället för att ha en dragkamp.  Och den planen följde jag. En linje var på 6 tillbaka. Och där var jag snabb och då lyssnade hon på en gång. Klockren runda 0-0 fel (vår första dubbelnolla i 1.10!) och först utanför placering!


Galet nöjd över lilla Rankis som alltid gör sitt bästa och vill aldrig göra fel!


Superfina bilder av Jenny Nyström Welam


Av Ronja Andersson - 2 september 2015 09:33

Heej. Igår var vi i stan ocvh jag var hos frisören. Färgade och klippte. Här har ni resultatet! Gjorde typ hombre. Väldigt naturligt, och jag är väldigt nöjd!!
 

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards