ronjaaaandersson

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2015

Tävling Älvsbyn!

Av Ronja Andersson - 31 augusti 2015 21:54

Heej!


Dålig uppdatering nu på slutet, men skolan har börjat vilket betyder mindre tid på dagarna...


Iallafall så har det varit ponnytävling i Älvsbyn i helgen. Vi var där med Nagar, Lindy och Kingen. 

Hade aldrig varit i Älvsbyn innan, men det var en mysig liten anläggning.


Här kommer lite resultat:

Lördag:


Nagar LB- 4 fel i grunden (och hör och häpna, inte på sista hindret!!). Iallafall så vet jag inte riktigt varför han rev, han tar inte i riktigt när det är LB. Annars var han fin!


Lindy LB- 0+4 fel. Hon var väldigt fin i grunden! Skulle rida en bra runda så hon fick självförtroende då hon skulle gå LA sen. Rev första i omhoppningen då hon inte riktigt gick fram genom svängen. Annars klockren omhoppning! Slutade på en 4:e placering!


Nagar LA- Inte alls bra framridning eller framhoppning. Han var urstark och jag red inte alls bra. Var väldigt nära att jag strök mig från den klasssen. Men, jag gick ändå in på banan, och väl där inne red jag verkligen och gjorde en väldigt bra runda. Det var bed. A/A:0 med totalfel. Rev sista i grunden (!) helt utan anledning faktiskt! Många som rev det och jag tror att det berodde på att det var lite svåra färger.

Men med tanke på den framhoppningen så är jag riktigt nöjd! 4+0 fel slutade vi på.


Lindy LA- Bestämde mig för att prova hoppa LA med henne nu igen. Gjorde ju det för ett bra tag sen, men då ville hon inte. Men nu är hon betydligt mer tränad, så jag kände att det var dags, speciellt eftersom hon hoppar minst LA med lätthet på träning.

Hon var riktigt fin inne på banan. Tvekade inte en sekund. 3 bommar föll. Men det är mest bara för att jag inte vågar hålla ihop henne så mycket, då hon kan bli sur. Men jag är riktigt nöjd, känns skönt att hon inte ens hade en tanke på att tjura ihop!


Söndag:


Lindy LB+ bed A1a - Red klockrent runt hela grunden, och hon hoppade verkligen prickfritt! 0 fel. Inte så mycket mer att säga om det ;)
Omhoppningen var LA. Hon gick inte fram i första svängen, så rev det räcket då hon kom nära. Sen blev det lite samma som dagen innan, att jag inte vågade ta tillbaka henne. 2 bommar till föll. Hade tänkt utgå, men kände att det var bra att få lite rutin i LA ändå! :) Duktig ponny!


Nagar LA bed A:0 - Hade tänkt hoppa Msv. Men eftersom det inte gick bra på framhoppningen igår, så skippade vi det. Det kommer fler tävlingar. Hoppade iallafall LA istället. Hade bestämt innan att hur stark han än var skulle jag bara strunta i det och rida ändå. Och det gjorde jag. 

Jag hade gått banan noga, visste exakt hur många galoppsprång jag skulle ta på linjerna osv. Jag rider bättre då, när jag har en plan. Gick ut som sista startande. Ingen hade varit felfri. Så jag bestämde att göra en säker felfri runda, men ändå svänga lite där det gick ifall jag skulle riva något (typ sista) ;). Följde planen runt hela banan. FELFRI! Och det resulterade ju i vinst! Såå skönt att avsluta helgen med vinst!


Lindy och Kingen hade ju fått varsin rosett, och Nagar ville inte vara sämre, så han drog till med vinst ;) 


 

 




Min fina prinsessa i knoppar för första gången!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Andersson - 20 juni 2017 00:21

8688919412

Av Ronja Andersson - 29 november 2016 13:46

Här kommer en liten presentation om hästarna som står i stallet just nu!   Först ut blir So Long (Lasse): Min egna häst som vi köpte i augusti. Valack-f.09 e. Lux Z-Stakkato. Vi har hunnit starta några tävlingar, och varit med på Ungdomslandslage...

Av Ronja Andersson - 27 september 2016 21:25


I helgen var vi i Näset, Sundsvall på Ungdomslandslagens Breddträning. Det var för alla ponnyryttare, childrens och juniorer som har tävlat minst LA, och som satsar mot toppen! Det var en 2 dagars träning för Fredrik Spetz, som är en duktig ryttare p...

Av Ronja Andersson - 20 september 2016 21:49

I helgen var vi på ponnytävling i Piteå. Pappa fick vara hemma för att ta hand om hästarna medans jag, mamma och saga åkte med Acke och Kingen. Saga hoppade Kingen och jag fick leka B-ponnyryttare igen då jag hoppade Acke. Jag red LC-LB på lördagen...

Av Ronja Andersson - 5 september 2016 21:45

I torsdags och fredagd var Pontus Westergren här i Vännäs igen och höll träningar. Jag var med och red med Lasse :)   Första dagen tränade vi på att lägga volter. Tiometersvolter. Vi gjorde det i skritt, trav och galopp, med och utan hinder, med...

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards